Trenger en ny motor til min kjære 86-mod Celica ST162. Har funnet en 90-mod 3S-GE-motor fra en MR2, men den går vel neppe å klaske rett inn i min bil??? Noen som vet om det lar seg gjøre uten for mye modifisering?
eneste jeg kjenner til om den saken er at dynamoen må flyttes og at du trenger et løpehjul, men det skal ikke være værre enn å bruke oppsettet fra din eksisterende motor for brakettene skal passe rett på MR2-motoren..
ellers vil nok det meste ledningsnett passe.. og du bør bruke din eksisterende girkasse.. Det er jo mulig du møter på noen utfrordringer men det burde ikke være ille. Det er personer som bruker MR2'ens turbomotor og monterer i Celica Turbo uten noen særlig problemer så da funker det nok ganske fint med sugemotoren også
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
Har vært inne på en svensk database og sendt forespørsel på flere motorer fra 86-89 Celica, de er jeg ihvertfall sikker på passer, og mange hadde ikke allverdens av km på rumpa. Får se hvilke priser de kan tilby...
Hvis andre er interessert i denne svenske databasen, klipp og lim:
det skal da være enkelt og få en 2gen motor i en st16x!
har dette i min bil(dette er en st165 med st185 motor men)
har sett på motorene og det virker som alt passer rett over og det som ikke passer kan du ta fra den gamle motoren....