Hei.
Har hatt en problem med 2jzn siden i høst... Problemet er at så fort den kommer ned mot 1000/1100 RPM dør den tvært... det er ikke snakk om noe fusk eller sånn, bare helt stopp. Dette er likt uansett om motor er varm eller kald... Motoren går helt fint over 1000 rpm.
Jeg har koblet vekk Tomgangsregulatoren, så den har ikke noe med dette å gjøre..
Ting som er sjekket:
- AEM-EMS sprutet er sjekket i en annen bil å fungerer utmerket.
- TPS er sjekket og også byttet uten noe hell.
- Map sensor er sjekket, har også prøvd en annen for å dobbelsjekke.
- Mappet er også sjekket og det er ingen feil der heller, alle signaler kommer også inn så godt vi kan se.
- Kam sensor er også sjekket og fungerer.
Begynner å lure på om det er noe i ledningsnettet som kan lure meg... kan dårlig jord gjøre dette?? Kan det være støy som gjør dette??
Eventuelt hva burde jeg sjekke videre...
Noen med peil.
Takk for svar
Har hatt en problem med 2jzn siden i høst... Problemet er at så fort den kommer ned mot 1000/1100 RPM dør den tvært... det er ikke snakk om noe fusk eller sånn, bare helt stopp. Dette er likt uansett om motor er varm eller kald... Motoren går helt fint over 1000 rpm.
Jeg har koblet vekk Tomgangsregulatoren, så den har ikke noe med dette å gjøre..
Ting som er sjekket:
- AEM-EMS sprutet er sjekket i en annen bil å fungerer utmerket.
- TPS er sjekket og også byttet uten noe hell.
- Map sensor er sjekket, har også prøvd en annen for å dobbelsjekke.
- Mappet er også sjekket og det er ingen feil der heller, alle signaler kommer også inn så godt vi kan se.
- Kam sensor er også sjekket og fungerer.
Begynner å lure på om det er noe i ledningsnettet som kan lure meg... kan dårlig jord gjøre dette?? Kan det være støy som gjør dette??
Eventuelt hva burde jeg sjekke videre...
Noen med peil.
Takk for svar

Thomas
Kjøretøy:
Tidligere:
Ford Granada 2.3L
Toyota Camry 2.0GLI
VW Passat 1.8t
Mitsubishi Sigma 3.0v6
VW Transporter 2.4 Daff
Toyota Supra mk3
Suzuki GSR 600