TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min første banebil!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #393232  av loft

Noen kompiser har fått tak i ett 250kvm garasje med løftebukk så nå skal vi (jeg og en kompis) til høsten kjøpe en bil for å kjøre på bane med. I første omgang så blir dette kun for fun, så får man se om man har "skills" nok til å faktisk delta i noen løp. (ikke kom å si at vi ska kjøre med ett vrak av en volvo 240)
Det store spørsmålet er da hvilken bil man skal satse på.. Skal man velge ett vrak til 20 000kr å bygge opp.. Eller velge en ferdig trimma/banerigga en til 100-150 000kr?
(PS IKKE AUDI, siden de andre har audi så ska vi ha noe annet som ska gruse de!)
 #393242  av sindrejl

EXS skrev:http://japanauto.no/biler-til-salgs/pa-lager/
lever japanauto ennå? sist jeg kikket etter banebil for noen mnd siden så hadde de ikke oppdatert den auksjonssiden sin siden mai 2010! :)
 #393243  av twincam

spørs vell helt hva dere skal kjøre, og hvor mye dere vil bruke sjøl. skal dere kjøre racing er vell det billigste å kjøpe noe ferdig trur jeg. men hvis dere bare skal ha en bil dere skal kjøre med på diverse treff og ha det morsomt med kommer dere sikkert langt for 30-40 k.

bruksområde? serie? type ønsket bil?
 #393294  av loft

EXS skrev:http://japanauto.no/biler-til-salgs/pa-lager/
Jau, men er vell kun RHD, vi er kresne:p må ha LHD

Når det gjelder race/løp så er det bare en moro tanke i fremtida som man må tenke på senere mtp modifikasjonene, først skal vi bare ha bil for å kjøre på div baner i norden når mulighetene er det, samt en del øving på Lånkebanen (logisk siden vi er trøndere og ska mekke på stjørdal)
Eneste vi er enige om er at det IKKE blir audi.
Skyline, 200sx,350sx, supra, M3, Impreza, Evo, mustang, porche 911 (eldre versjoner), honda s2000??, mitsubishi 3000gt? mazda rx7?,
Sett flere biler som har er "ferdig" trimma (allefall en god plass å starte) og klare for bane til alt fra 50 000 til uendelig..
Budsjette vårt varierer mtp på om vi skal trimme og rigge den selv eller kjøpe en ferdig en..lurer på om å kjøpe en ferdig en er nok mtp på vi er novice, den må naturligvis overhales etc og modifiserers uansett med tide..?
 #393296  av Julebrus

Hmm, RHD er faktisk bedere en LHD i min mening. Også på veien synes jeg det er bedere, sikkert mange som ler av meg nå menn :P
En bil i Japan ligger rundt 8,000US noe som tilsvarer: 44000NOK + frakt 20000= 64000NOK
Det betyr at du kan få en bil for 30000-70000 ferdig frakta fra Japan.
Du kan nok spare 100-150000 lapper på kjøp fra Japan :wink:

Det koser ikke noe særlig mere en 20-40 lapper å bygge om fra RHD til LHD

Denne er i Norge for rundt 36000 lapper :shock:
http://www.tradecarview.com/used_car/ja ... 7/6566111/

+
 #393297  av bose

Hvis du skal ha en bil får å lære deg å kjøre på bane med, så ville jeg gått for en nokså basic bakhjulstrekker, helst uten ABS og servo.. ihvertfall uten ABS
AE86,og MX5 er godt ballanserte biler for nybegynnere som vil lære seg mer.. AW11 er jo også et godt alternativ, men vil kreve en god del mer av sjåføren sin..
 #393323  av Julebrus

Da burte du kjøpe en Altezza, Drift King pekte ut bilen som en av dem beste bilene for nybegynnere 8)
 #393428  av lasse

Kompressorkonvertert MX5 8)
Svingspiser uten like, og masse godis å få til understell om man kikker over dammen.
 #393467  av loft

Hm ja, en bekjent som har en MX-5 med turbo (av og på når det eugodkjenning), den går visst som fy..Må dog kjøre litt med utseende, for mx5 er født som kjerringbil.

Hvordan er gt4 st185 som bruk av banebil?..de er LITT tunge men er det pga AWD systemet eller generelt bare?
 #395210  av 3rlend

hvis dere skal kjøre rundetider så vil jeg tro ae86 med noe oppjustert strikk blir å fungere ypperlig :)
eller en sw20 hardtop mr2 ?
 #395216  av inzane2012

hardtop mr2 mkII er fittevanskelig å få tak i da, og di få som er laget med hardtop syns jeg ikke burde blitt ødelagt med å bli bygd om til banebil ;)
 #395523  av loft

Ser ut som det blir utsatt banebilprosjekt, blir å sette inn min egent carlos sainz til overhaling og trimming. Målet er bare 350hk og vil ha seh body PERFEKT..
Får heller nyte å se andre leke seg på bane, kanskje man kan snike seg med en tur.
 #395906  av ErlendE9

hva med en Corolla KE70 coupe og med 4age under panseret :twisted: ?

#395949  av loft

ErlendE9 skrev:hva med en Corolla KE70 coupe og med 4age under panseret :twisted: ?

oh!:)

Det jeg syns er litt morsomt, er de som kommer med biler man normalt ikke trimmer/tuner og virkelig gir folk en bakoversveis