Da har det gått ett halvår siden sist jeg oppdaterte her.
Deler opp litt i kategorier.
Bilen ble forresten EU godkjent forrige uke. måtte bytte øvre tårnlager foran da disse var rimelig ferdige.
samt feste batteri og fjerne "tåkelys som ikke virker"
dette var bare ei toyota landcruiser 120 tåkelykt jeg "hang til pynt" i fronten, denne skal på igjen og med xenon i etterhvert. må bare få lagt brakkett til andre siden.
Generelt:
Har kjøpt meg vinterbil(da jeg nå bor i trondheim, by=salt)type volkswagen Golf 2,betalte vrakpant. Alt av stereo blir "lånt" bort til denne bilen.
Stereoprosjekt:
- har montert polk Audio MM 6,5" komponentsett.
- handlet inn 2x Rockford fosgate p3l-s10 10" slim subwoofere.
- gjort ferdig "forsterkerboks" med braketter, hengler, stofftrekking osv.
- støpt "pynteplate" i glassfiber, enda ikke trukket denne i stoff.
- kjøpt kabler, ledd og annet tilbehør.
mangler egentlig bare å få montert Hovedenhet, her SKAL jeg ha noe bra. enten 2.din spiller med "alt" eller så satser jeg på å få inn noe "tablet", bestillte meg en "dummy" samsung galaxy tab 8.9" for å se om det går an å montere denne (vil ha så stor skjerm som mulig) dette muliggjør også trådløst bredband eller wifi og andre "datarelaterte" ting i bilen
Motor:
Godkjenne/ombygge gti'n til 3.gen Turbo.
Dette er første prioritet fremover, i år 2012 har bilen vært 10 år i norge, det betyr avgiftsfri ombygging.
3.gen skal skaffes, la inn bud på en krasja 96 mod j-spec turbo i sverige for noen timer siden.
håper på å hente denne i mellomjula.
får jeg ikke tak i den må jeg finne annen plass.
Kommer nok til å jobbe med biltilsynet utover vintern, samt skaffe deler/dokumentasjon og gjøre klar motor (vask, clutch, regreim, vannpumpe o.l)
Tror også jeg skulle kosta på meg ny eksos på motoren om jeg kjøper den i fra sverige. stygg etter min mening.
Understell:
Etterhvert som motorn har tatt plass er det understell som skal oppgraderes, bremser og TUV godkjente coilovers har jeg i tankene, dette kan bli leeenge til. Jeg begynner å bli lysten på å prøve bilen på bane

.
Dette betyr at både interiør og eksteriør får bare vente, selv om jeg skal se å få fullført stereo prosjektet ved siden av.
Hadde i utgangspunktet tenkt å "fullføre" eksteriøret med Greddy sideskjørt og rogue motorsport vinge. men alt dette havner enda lenger bak på lista.
ble mye skriving og deling av planer dette. lite skjer nå da bilen bare skal stå inne i vinter. og jeg må tjene penger. blir nesten litt redd av å tenke på at alle planene koster endel penger. Man tjener jo ikke all verden av å være lærling

, ser ut til at jeg må droppe mat i 2012.