TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2.gen-->3.gen 3S-GE swap - Koblingsskjema/ledningsnett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37598  av Alexander G

Har nå avtalt med Morten at jeg skal kjøpe gamle motoren hans (takk Morten) :D , men denne er jo av litt nyere revisjon enn min. Så det jeg trenger er vel et koblingsskjema for ledningsnettet til de to forskjellige motorene.
Han hadde visst liggende til sin motor, men jeg ville gjerne hatt til min 91' mod gti også. Kjekt å sammenligne litt før byttet skal bli gjort.

Er det noen som har noen gode råd og vink ellers om hvordan det er å bytte disse motorene?
Hvis noen på død og liv har lyst å hjelpe til, så står motoren i Sandnes, og jeg er ikke langt unna.(les Haugesund)

#38060  av Alexander G

Ingen? Ikke en eneste sjel der ute som har koblingsskjema eller noen lure tips?

#38069  av erling

Er bare 3S-GTE og 5S-FE der.

Men hadde vært flottings å visst om forskjellene før vi begynner å spa i bilen. ikke sikkert det er noe særlig forskjeller heller..

Passer 94 drivaksel i 91 spindel?
Eller 91 drivaksel i 94 girkassa?

osv...

#38070  av CelicaTurbo

Tipper det ikke er mange som har tatt det 2. gen 3S-GE til 3. gen 3S-GE byttet egentlig så man står vel litt på egne ben, men trolig vil det vel være ganske greit. Prøv å få tak i verkstedsmanualen fra Toyota for de to motorene kanskje, og om ikke akslingene passer så passer nok gamle girkassen på nye motoren istedet :)

#39398  av erling

Da var motoren i hus. Skal si det var gøy å bytte reg.reima når motoren var utav iforhold til i bilen! :D

Driver å studerer ledningsnett og skjemaer, men hvordan er det med speedometeret på 3.gen 3S-GTE? Har den speedsensor istedet for wire? Er det bare å skru ut sensoren å stappe i wiren? :P Har ikke skrudd det opp enda men det kommer. :)

#39399  av Christian

Det er bare å bytte over drevet fra den gamle girkassa, så funker speedometeret fint det. Det gikk fint på turbo kassa mi.

#39400  av erling

Glimrende. :) Var det jeg håpa på.

Kommer sikkert med flere påskenøtter etterhvert. :D

#39461  av Per-Ø

Du må nok kjøpe nyt innsats å vinkel til den speedometerwier, den til gti kassa passer ikke over på turbo kassa. har bestilt en de delene for ikke så lenge siden håper de kommer snart

#39463  av chris

speedo-wire? jeg har nå i hvert fall elektronisk overføring på min. men snakker jeg om noe annet nå kanskje? :P

#40175  av erling

Da var motor/gir utav ihvertfall.. ..eller nedut heter det vel. :wink: Gikk jo lekende lett jo. :)

#40198  av erling

chris skrev:speedo-wire? jeg har nå i hvert fall elektronisk overføring på min. men snakker jeg om noe annet nå kanskje? :P
Da har du speedsensor slik som den vi skal sette i nå. :)

Ellers har jeg ikke tatt av drevet og sammeligna enda, får håpe det er likt under der. :)

#40211  av chris

erling skrev:
chris skrev:speedo-wire? jeg har nå i hvert fall elektronisk overføring på min. men snakker jeg om noe annet nå kanskje? :P
Da har du speedsensor slik som den vi skal sette i nå. :)

Ellers har jeg ikke tatt av drevet og sammeligna enda, får håpe det er likt under der. :)
Skal vi gjette på at elektronisk overføring kan føyes på lista over ting som ble endret i 92 ?

#40240  av erling

chris skrev:
Skal vi gjette på at elektronisk overføring kan føyes på lista over ting som ble endret i 92 ?
Okeidå. :)

Drevene var forresten kliss like og passa overens. :)

#40578  av erling

Litt bilder er sikkert gøy. :D Disse er fra lørdag, fikk på plass motor, gir og travers så den står på hjula igjen. :)