TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#35143  av MR2turbo

Ser jo bra ut den, ja.. ;) ingen tvil om at vann kjøler bedre enn luft.. :D
Kansje vi skal samkjøre en bestilling etterhvert??

#35277  av Christian

Prøvde å ringe ham, men fikk ikke svar...Skal prøve igjen senere i dag for å høre på en pris.

Ellers har jeg egentlig bestemt meg for å gå for kit'et fra extremeboost.com, veldig enklet og greit med alt som er ferdig laget :)
Fikk pengene for supra ic'en i dag, så utlegget blir ikke så stort :D

#35757  av Christian

Da er den vannavkjølte intercooleren bestillt, sammen med en GReddy Profec B Spec 2 og Autometer Ultra Lite turbotykk-oljetrykk-oljetemp og eksostemp :D Bare jeg får igjen motoren nå, så skal det skje litt oppi fjellheimen ja :twisted: Går og venter på Border kit'et også, er blitt litt forsinket, men det ordner seg nok 8)

#35771  av MR2turbo

hmmmm.. driver du å selger kroppen din for tiden? :mrgreen:

Høres forresten ut til å bli spennende ;)

#35772  av chris

MR2turbo skrev:hmmmm.. driver du å selger kroppen din for tiden? :mrgreen:
det vurderes snart her i hvert fall :lol:

#35877  av Christian

Kan vel oppsummere det slik at det ikke er blitt like avslappende i vinter og til sommeren som jeg hadde håpet :lol: Men har faktisk greid meg uten lån :wink:

#38303  av Christian

Og da drar det igang igjen :lol: Har fått hjem den oppborrede 3rev blokka, med stempler/råder og veiv ferdig satt sammen. Er lovet div pakninger osv i posten på mandag, så det ordner seg nok snart.

En kamerat av meg har laget en overgang fra org eksos manifoild til t3 eksoshus, med uttak til ekstern wastegate. Har ikke sett den ennå, annet enn på tegning, men han sier den ble bra :D

Intercooleren dukker vel også opp snart, så om noen uker bør det sveive igang :roll:

Dama har lovet meg at om denne motoren ryker iløpet av kort tid, så skal hu kjøpe en gullfisk til meg! :lol: :lol:

#38405  av Stian

:lol: :lol: :lol:

Spørs om gullfisk holder da!!! :P :P
Lever ikke evig den heller...... :lol:

Men det må vell gå din vei nå vell.....

Bra det ser ut som ting ordner seg.

:twisted: Gammle motoren din går jo enda! :twisted:

#39389  av Christian

Har stressa som en tulling i det siste, ikke nok med at jeg har flytta 2 ganger på under en mnd, svigers har også flytta og nå flytter fan meg folka mine også :roll: Er ikke langt unna at jeg går som en sjimpanse snart :lol:

Men jeg har da fått gjort litt innimellom, blokka, toppen, registeret med reim og alle løpehjul og olje/vannpumpe er nytt. Alt som trenger smøring er tatt hånd om, så oppstarten bør gå greit :)

Ventilene var meget bra, så disse har jeg holdt meg unna. Har også satt på div rør, byttet alt av pakninger etc...

Fuel railen er ferdig, med tur/retur og uttak for bensintrykk måler.

Eksos manifoilen er "herpa" sånn passe, det er gjort på samme måten som på turbonetics manifoilen til 1gen motoren, så jeg tror det blir ok. Det viste seg at wastegate utaket måtte flyttes pga en liten konstruksjonsfeil hos rør og mekk AS :roll: :lol:

Men har masse igjen gitt, diverse med innsuget og spjeldhuset, alle følerene til datasprutet må flyttes over fra 1gen motoren og kables på nytt. Samt resten av motoren, girkassa, akslingene og alt annet baki.

Har også lakka opp alt interiøret på nytt, ble veldig bra det, før alt kokte :?

Stylingkit'et er for sikkerhets skyld borte i posten, så hvordan det går aner jeg ikke :(

Legger med en haug bilder for de som er interesserte :)
Vedlegg
5.jpg
5.jpg (48.72 kiB) Vist 923 ganger
3.jpg
3.jpg (55.44 kiB) Vist 923 ganger
2.jpg
2.jpg (51 kiB) Vist 923 ganger

#39391  av Christian

...
Vedlegg
int.jpg
int.jpg (50.12 kiB) Vist 921 ganger
fuel.jpg
fuel.jpg (53.91 kiB) Vist 921 ganger
6.jpg
6.jpg (42.32 kiB) Vist 921 ganger

#39392  av Christian

...
Vedlegg
overg.jpg
overg.jpg (34.26 kiB) Vist 919 ganger
man2.jpg
man2.jpg (37.66 kiB) Vist 918 ganger
man.jpg
man.jpg (38.2 kiB) Vist 918 ganger

#39394  av Christian

siste...
Vedlegg
overg2.jpg
overg2.jpg (36.43 kiB) Vist 916 ganger

#39404  av CelicaTurbo

Ser lovende ut det der.. er spent på hvor mye du får hentet fra denne motoren :) Litt kjipt at lakken kokte da, noen idé om hvorfor? (så jeg kanskje unngår samme problem selv om jeg noensinne skal prøve)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 27