TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• World’s Best Driving Road

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #393215  av Audun F

Noen som har sett Top Gear's jakt på verdens beste vei å kjøre? Ville det ikke vært kult å prøvd selv med ditt eget vidunder? ;)

http://www.redlineblog.com/top-gears-wo ... in-detail/

Jeg tenker litt fremover og lurer på om andre har hatt planer om dette tidligere - eventuelt gjennomført en slik tur? Et par uker i sommermånedene i 2012 eller 2013 hadde jo vært knall!

Noen innspill på dette? Kunne vært gøy å dra en gruppe nedover :D
Sist redigert av Audun F den 12 jun 2011 21:42, redigert 1 gang totalt.
 #393218  av smurfen81

Hadde vært morro dette ja :)
 #393233  av loft

ooh mye flotte veier

Men tips! ;) nurburgring har åpent ett viss antall dager i uka (varierer jo mtp på når det er løp/sesong osv men) hvor det er åpen bane. Mener du må registrere/booke på forhånd så du er sikra inngang/plass.. Men er bare å kjøre nedover og inn på bana ;) er ikke lange veien dit.
 #393246  av ArildM

Har spekulert på å ta en tur neste sommer med Mr2 å lete opp noe av det som finnes av fine veier :)
 #393248  av Audun F

Jeg tenker mest på å få med en gjeng og bestille opp transport av bilene ned siden det koster relativt mye å kjøre bilen ned selv + at det sliter på kilometerstand unødig ;)

Er i ferd med å kontakte transportfirma for å få et overslag, så det er derfor jeg lufter interessen her nå. Det jeg håper på er at jeg kan tilby en pakkepris for turen inklusive transport/fly/hotell under turen. Jeg vet dette er litt far out, men jeg skal i alle fall sjekke litt. Noe slikt bør være interessant for flere bilglade. :mrgreen:
 #393267  av Audun F

Da har jeg gravd litt i ruta som ble kjørt - og om jeg ikke tar helt feil så er dette en passende rute:

Nice -> Sospel -> La Bollene -> Hinterrhein -> Misox -> Davos -> Stelvio -> Verona

Denne turen tar ca 14 timer i effektiv kjøring, men med en del stopp på veien så kan man fint få 5 dager ut av turen inklusive reise. Jeg har ikke fått sjekket hotell enda, men flyreisen er ca 1500 hver vei for øyeblikket. Da tar man flyet ned til Nice - får bilen utlevert der og tar flyet tilbake fra Verano (nærmeste flyplass med forbindelse til Norge) hvor bilen blir plukket opp igjen og transportert hjem til Norge. Kjørbar strekning er beregnet til omtrent 1000 km.

Venter på fraktkostnad (spurte om 5 biler i utgangspunktet) foreløpig. Hvis frakta er fryktelig dyr så må man finne en annen løsning, og det er klart - vil man kjøre gjennom hele Europa så gjerne det, men jeg tror ikke jeg gidder det egentlig ;)

Kanskje begynne som reiseguide :mrgreen:
 #393284  av Noxan8

+1 er med på denne
 #394074  av hmsilset

Julebrus skrev:Synes Gamle stryneveien er beste driving road jeg :P
HÃ¥per dem setter opp fotobokser opp hele trollstigen :lol:
Er en helt kongebra vei fra hardangerfjorden.granvin ellernoe sånt og opp til vosse fjellet om det heter det.. Hehe, det er 80 sone i trollstigen.få som vil kjøre mye over det der.
 #394121  av Audun F

Norge er selvsagt et alternativ ;)

Jeg har nå fått tilbakemelding fra transportfrima - og mest sansynlig vil en slik transport komme på 80.000 totalt for 8 biler. Blir man færre så blir det dyrere per person selvsagt. Med de prisene kan det hende det er likegreit å kjøre selv nedover Europa, spørsmålet er da om man gidder siden det er såpass langt unna.

Hvis det er noen som fortsatt er fryktelig intressert så kan man jo se på det, men blir vel kanskje trollstigen og den ruta i første omgang for min del ;)
 #394146  av harared

Har selv vurdert Trollstigen i sommer, men får se hva det blir tid til.
Så en reportasje i går om problemer med bobiler og lengre busser, folk klarer ikke å lese trafikken og de er ukjent med hvor de faktisk har bilen. Vet ikke om det er et stort problem, men kanskje prøve og unngå og kjøre der på dagtid?
 #394148  av hmsilset

Det går jo på 15 min opp selve fjellet på dagtid også, men jeg liler best en sommerkveld-morgen på 3:45 min også bare kjøre roolig ned igjen :) Juni er best, men juli går jo også bra.Er jo ikk helt mørkt på natta da heller.