TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tempføler, fra VW ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #393089  av mr292

Bilde
motoren koka for ett par dager siden, p.g.a luft i systemet (null sirkulasjon) trodde alt var greit da jeg hadde vakuumert/fyllt kjølevæske med vakuumfyller, noe som tydeligvis ikke hadde funka så bra. prøvde å gjøre det etter boka og lufta med luftenippelen framme i bilen og jeg fikk vekk en del luft.

etter motoren koka døde tydeligvis tempføleren (etter litt) den gikk til topps, for derretter å funke resten av dagen. dagen etterpå er den død. helt død. prøvde å jorde ledningen til tempføleren å da gikk måleren til topps, noe som indikerer at alt er i orden med både ledningsnett og måleinstrument. nå er bilen luftfri og får sirkulasjon frem til radiatoren når den trenger det. MEN jeg trenger en ny tempføler sårt. og fort. vil ikke kjøre til acr i mo i rana uten.

tempføleren er den lille på bildet. noen som vet hvilke gjenger som er på den? lurer på om det går greit å bruke en slik en fra VW:
http://www.carparts.no/volkswagen/passa ... 25401.html
Bilde
 #393503  av Drafter

Ser ikke helt problemet her jeg....
Er det temp føler til dash eller ecu (den grønne) dere er ute etter?
FÃ¥r begge to hos Bilxtra........ :wink:
Tror jeg betalte 100 kr eller noe sånt
 #393576  av Drafter

mr292 skrev:Tusen takk, har prøvd meca tiligere, de hadde bare den 2 polte grønne. men bilextra kunne skaffe denne til i morgen, så da slipper jeg å kjøre til acr uten tempføler i hvertfall, slik den er nå er den litt av og på.
Stemmer, min var sånn den og.. Inntil jeg bytta ledningen og føleren..
Merk åssen den kontakta ser ut inni da.. at det ikke er irr der elns..
Også like greit å klippe den av å erstatte med en vanlig kabelsko enn den blå plastikk driten som ikke klemmer noe som helst på kontakta
 #393579  av mr292

har prøvd å rense både stikket på føleren og kontakten, ingen av delene fungerte. og kontakten er det ikke noe i veien med, mulig jeg kommer til å se om jeg bytter ut kontakten med en kabelsko eller en annen kontakt om den viser seg å sitte for dårlig (satt ikke spesiellt godt sist jeg pirka på den)