TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FK Highsport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #393596  av rkarlsen

Noen som har noe erfaringer med FK Highsport coilovere?

Har bestillt ett sett til mr2 fra streetdesign. De skulle ha 4990.- for de. Nesten løp og kjøp pris.

Får det sendt til meg i løpet av slutten av uken.
 #394348  av john_e

Skriv en rapport til oss når du har fått testet dem da :D 5k for nye coilovers er jo lite! :)
 #394394  av rkarlsen

På disse må det lages foringer til dempertårnlagerene både foran og bak, samt flytte bremseslangefestet på frem demperene. men resultatet kommer om ett par dager.
Skal inn på firehjulskontroll snart, men må ha 15" felger på bilen først.?

Er vel 1" over den dim-en som er skrevet inn i vognkort man kan kjøre lovlig med....??
 #394400  av celicat23

Far hadde FK coilovere på en auda, og de rustet dønn fast i løpet av rimelig kort tid + etter 1år (eller hva det var..kort periode i vert fall) så knakk ene fjæra. Skikkelig drit.
 #394401  av rkarlsen

Fikk med sånn spray man skal ha på demperene som gjør at de ikke ruster, etter det jeg skjønte av den flaska. Har noe guffe man har på fly som gjør at de ikke ruster eller korroderer som jeg tenkte jeg skulle smøre på.
Men blir spennende å se.
 #394584  av rkarlsen

Har nå fått satt på demperene og testet.

Dette var veldig fine dempere, sitter godt på veien og er ikke så stive som andre dempere jeg har hatt på andre biler.

Men jeg har støtt på ett annet problem, FELGENE HAR 2MM KLARING TIL DEMPERENE FORAN.

MÃ¥ da skaffe litt smalere felger foran.
 #394595  av lasse

All klaring er god klaring. Er liten vits med smalere hjul/spacere, rører jo ikke på seg innover mot demperen uansett.