TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• høytalere i dash pÃ¥ mk1 mr2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #39453  av spkstrp

noen som har et tips på bra høytalere å putte i original plasseringa i dashbordet på en mk1 mr2?
Hva er det man får plass til der egentlig ?

#39454  av @lpher

4" som sitter der originalt ihverfall...om man får lurt inn 5,25" uten å skjære istykker alt for mye...gjenstår å se ;-)

@lpher

#39469  av spkstrp

Nå kjører jeg et macrom 5.25 " komponent sett.
5.25 " i døren og tweetere i original plasseringen.
Vurderer å fjerne tweeterene og montere et par fulltone 4" i dash'n. (i tillegg til "wooferen" i døra..)
Har dette noe for seg, eller er det helt pling i bollen ?
Videre er to 8" bak hver stol på "tegne brettet"...

#39475  av angrykid

2x8" skal gå fint bak setet på en mk1. Det som du kan tenke på, er å fjerne matten som ligger bak der, for da får du enda mer plass til kasse, uten å hindre gangen på setet. På min mk1, så fjernet jeg den isoleringen som lå bak der, og la matta over høytaleren, slik at alt sammen ble "borte".

har desverre ikke noe mål for kassene, da dem ble bygget på kun øyemål. Noe som viste seg at det ikke var spesielt gunstig for lyden. :D men det funket, såe..

Det du og kan tenke på, er å montere forsterkeren innunder passasjersetet om du har plass til det. Enkleste måten å gjøre dette på, er å ta ut setet og strekke alt av kabler under tøyet i bilen. Blir veldig pent skal du vite :D

#39476  av spkstrp

okay såpass. 8) Tror ikke jeg gidder å røske bort setet :D

noen tanker ang å kjøre 5.25 " i døren på en kanal og 4" fulltone i dash bordet på en annen kanal vs å kjøre 5.25 " komponentsett... ? vil 4" tilføre noe ? husk at 5.25 " "wooferen" er montert lavt nede i døra.

vurdere å kjøre dette på spilleren, og subbene på egen forsterker.
Kan jeg bruke alle fire kanalene på spilleren samtidig som jeg har koplet en forsterker til en av kanalene? (med slik rca kabel eller hva det heter)