TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøp ang Yaris 1.4 D4D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #395063  av ErlendE9

Hei

jeg har kjørt min far sin Toyota Yaris 2007 mod 1.0 liters motor og synes den er ganske kvikk for å være 1 liters motor men jeg har tittet rundt på finn.no og fant ut at jeg vil ha en Yaris med diesel pga tanke økonomisk og billig i drift

Og jeg lurte på om :

drar motoren 1.4 D4D godt ?

og merker man stor forskjell med chip eller ?

er den like driftsikker som andre Yaris bensiner ?

mvh Erlend E9
 #395064  av mannen

rimelig i drift og drar greit til og være småbil og være.

d4d har skivebremser bak og disse har en tendens til og ruste fort.. sjekk de i alle tilfeller. ellers er det vel mye likt 1.0 tenker eg :) Er du heldig finner du en dansk med mer utstyr enn de norske ;)
 #395069  av ErlendE9

mannen skrev:rimelig i drift og drar greit til og være småbil og være.

d4d har skivebremser bak og disse har en tendens til og ruste fort.. sjekk de i alle tilfeller. ellers er det vel mye likt 1.0 tenker eg :) Er du heldig finner du en dansk med mer utstyr enn de norske ;)

ok :) men fant ut at d4d motoren yter 90 hk og 190nm må være ganske sprek i en liten bil :twisted:

men mener du Sol utgaven som har mer utstyr i danmark enn her i Norge ?
 #395071  av ErikG

IKKE kjøp diesel fra Danmark da den har MINDRE utstyr enn norsk. Hadde en kunde på jobben som kjøpte danskimport og fikk beskjed av selger at alt var likt, men når vi fikk i oppdrag og sjekke hva forskjellene var var det mye forskjell. De som er nordic spec, har en god del mer utstyr i forhold til kuldeproblemer som er viktig og ha for best mulig komfor og levetid på bla motor. Kjøp norsk da har du best service fra merkeforhandler om du skulle få problemer og du vil få innkalling til evnt kampanjer noe du ikke vil få ved import.

Ang 1,4 diesel motoren er det en konge motor. JEG synes det er en kjempekvikk bil som er morsom og kjøre, lite feil og generelt bra bil. Om det er noe du bør sjekke er det rust på bremser, da alle av nye typer Yaris har skivebremser bak som ikke er optimalt for nordiske forhold med rust og lav fart. Ellers ville jeg holdt meg unna MMT girkasse utgavene, ikke fordi det er noe feil med dem, men fordi den er rar og kjøre med.

Vil annbefale Yaris på det sterkeste.
 #395169  av ErlendE9

ErikG skrev:IKKE kjøp diesel fra Danmark da den har MINDRE utstyr enn norsk. Hadde en kunde på jobben som kjøpte danskimport og fikk beskjed av selger at alt var likt, men når vi fikk i oppdrag og sjekke hva forskjellene var var det mye forskjell. De som er nordic spec, har en god del mer utstyr i forhold til kuldeproblemer som er viktig og ha for best mulig komfor og levetid på bla motor. Kjøp norsk da har du best service fra merkeforhandler om du skulle få problemer og du vil få innkalling til evnt kampanjer noe du ikke vil få ved import.

Ang 1,4 diesel motoren er det en konge motor. JEG synes det er en kjempekvikk bil som er morsom og kjøre, lite feil og generelt bra bil. Om det er noe du bør sjekke er det rust på bremser, da alle av nye typer Yaris har skivebremser bak som ikke er optimalt for nordiske forhold med rust og lav fart. Ellers ville jeg holdt meg unna MMT girkasse utgavene, ikke fordi det er noe feil med dem, men fordi den er rar og kjøre med.

Vil annbefale Yaris på det sterkeste.

ok takk for tipset :) men er det reg reim eller kjede på d4d motor ?
 #395175  av mannen

vi har diesel fra danmark, den heter sol+ og har mer utstyr enn en norsk sol (sol+ finnes ikke i norge) som bla. a el start (key less), digitalt autom. klima. Eneste den mangler er diesel varmer, men her hvor vi bor er det ikke så kaldt om vinteren. Men disse lar seg lett ettermontere hvis ønskelig.
 #396253  av gjerterik

Hei!

kan skrive under på at Yaris diesel er en god bil!!!
Og motoren er sprek, og veldig lett å trimme til ca 115hk (bare boks)
Hvis du vil ha enda mer så er det en annonse med diverse trimdeler til d4d, både 1,4 og 2,0. Fra 118-205 hk!!!!! (1,4Yaris)