TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU-kontroll eksos..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #390899  av Stian AB

Var på eu-kontroll med mr2èn i dag, men de fikk ikke engang sett på bilen før de sa at eksosen bråka for mye :P
Grensa er vist 76 db på 3000rpm. Mitt bråker godt over det, siden jeg har HKS anlegg på den..

Så da lurer jeg på hvilken triks dere med turbo mr2 har for å klare støykravet?

Mvh Stian
 #390904  av lasse

Prøv et annet verksted :)
Er ikke alle som tar dette høytidelig.
 #390905  av IceSan

Grensa står på vognkorte. Min er på 93db på 5000RPM
 #391012  av Stian AB

Sjekka vognkortet mitt i dag, å der sto det vist 93db på 5000rpm :D ligger nok litt i grenseland, men prøver alikevel på eu-kontroll i morra;) noen db for mye kan da umulig være SÅ nøye..
 #391036  av MRPETTER

Stian AB skrev:Sjekka vognkortet mitt i dag, å der sto det vist 93db på 5000rpm :D ligger nok litt i grenseland, men prøver alikevel på eu-kontroll i morra;) noen db for mye kan da umulig være SÅ nøye..
kommer nok helt annpå om du møter en real kar eller en real drittsekk:P hehe
 #391065  av lasse

Jeg har aldri hatt noe problem med eksosen ihvertfall, selv ikke på verkstedet som meldte meg til BT pga senk.
 #391099  av Drafter

Stian AB skrev:Sjekka vognkortet mitt i dag, å der sto det vist 93db på 5000rpm :D ligger nok litt i grenseland, men prøver alikevel på eu-kontroll i morra;) noen db for mye kan da umulig være SÅ nøye..
NAF eller BT er vedlig nøye ja..
Utti her jeg bor er det vel for så vidt ingen verksteder jeg vet om som tar avgassmåling på eu.. :lol:
 #391110  av Stian AB

110 db på 5000rpm,det er dagens måling :lol:

burde en sånn lydemper/buttplugg til HKS anlegget funke? Sånn til å sette på helt ytterst? må altså ned 17db..
 #391125  av Haugrud

Det er stor forskjell med og uten den pluggen ja..
 #392906  av Stian AB

Noen som har en sånn til salgs/ låns? Ytre lyddemper til HKS eksosen altså..finner ingen i norge som selger, selv om jeg har hørt om en norsk motorsport fyr som selger sånne, husker bare ikke hvem det var..
 #392908  av lasse

Om du ikke får tak i og er desp, så kan du få låne ett original-lignenede eksosanlegg av meg mot at du får sveisa litt på det :wink:
Da klarer du støytesten med glans.
 #392951  av FireWalk

Drev og lekte med tanken på å få laget en bpipe med katalysator å ha i tilfelle jeg skulle få noe problemer med eksos/lyd. En katalysator vil jo dempe lyden betydelig også. Og man får jo ikke på den orginale downpipen om man har ettermontert turbo, og jeg misstenker at et orginalt anlegg vil bråke vesentlig mer med åpen downpipe enn orginal med katalysator. :)
 #393108  av Morkets

Eller du kan høre me disse karene. Mener å huske de er importør av HKS.

http://trstuning.no/
 #395354  av mailman1

buttplugg :lol: er bare å trø den inn så holder di kjeft? 8)