TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r for mye bensin og gÃ¥r dÃ¥rlig..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #395522  av Christian89

Noen som har noen erfaringer angående disse symptomene? kommer en liten stygg lyd fra turbo, høres ut som et lager er gåent, men har ikke sjekka enda, mistenker også at den suger falsk luft en plass..
 #395532  av Christian89

Haugrud skrev:Bankesensor?
Ja lurte på om det var årsaken, men ble byttet for ikke så lenge siden, men hørt det kan være brudd elns på ledningen?
 #395580  av Christian89

Haugrud skrev:Ta en diagnosetest, så finner du fort ut om det er den, eller brudd på ledning..den kan du jo ohme også..
får jeg kjøpt en sånn diagnosetest eller må jeg på verksted?

slapt her inne.. sommerferie? :P
 #395616  av Haugrud

Alt du trenger er en ledning..koble over E1 og TE1 i diagnoseboksen som sitter litt bak v. støtdempertårn..en liten grå boks som det står diagnose på lokket! Etter du har koblet over de, så skrur du på tenning og teller antall ganger motorlampen blinker..lange blink indikerer tiere og raske blink indikerer enere..altså hvis den har 3 lange blink og 5 kjappe blink, så er det feilkode 35 du har..og har du mer enn en feilkode, så er det en pause på 4 sekunder mellom hver kode...har du bare kjappe blink om blinker hele tiden, så har du ingen feilkoder lagret! Mellom tiere og enere blink, så er det en pause på 1-2 sekund mener jeg å huske..hvis du sier hva slags koder du kommer opp med, kan jeg sjekke de på autodata for deg