TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Importere amerikansk bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #395727  av mailman1

Hvordan er det med import av amerikansk bil. Er det mulig å importere uten å bruke denne "unntaksregelen". Som gjør at modifisering av kjøretøyer blir umulig?
 #395732  av Zepticon

mailman1 skrev:Hvordan er det med import av amerikansk bil. Er det mulig å importere uten å bruke denne "unntaksregelen". Som gjør at modifisering av kjøretøyer blir umulig?
Ja, men trur du trenger TUV papirer da. MR2 har blitt inportert uten å måtte unntaksregles inn.
 #395733  av mailman1

hmm. Skal selge min mr2 etterhvert vis du er intressert forresten :D Tror jeg beholder 626v6'n til bruksbil.

Bilen må vel vises i tyskland vis det skal skrives Tüv til den. Det blir mye mer avansert med med en gang. Og mye dyrere. Dyrt å frakte biler i hytt å gevær...
 #395736  av Zepticon

mailman1 skrev:hmm. Skal selge min mr2 etterhvert vis du er intressert forresten :D Tror jeg beholder 626v6'n til bruksbil.

Bilen må vel vises i tyskland vis det skal skrives Tüv til den. Det blir mye mer avansert med med en gang. Og mye dyrere. Dyrt å frakte biler i hytt å gevær...
Jeg tror disse: http://www.bilomsetning.net/ i hvertfall har tatt inn US MR2er som går på vanlige skilt uten unntaksregelen.
 #395745  av Audun F

Jeg har USDM bil, uten noe unntaksregel etter det jeg vet. Den ble importert (ikke av meg) i 1999 eller noe, så det er jo en stund siden... Var ikke noe TÜV godkjenning på den da etter det jeg vet, siden bilen strengt tatt er kliss lik andre europeiske MR2 - untatt motor selvsagt.
 #395848  av mailman1

ok. Kan det tenkes unntaksregelen brukes hvis det er store mangler i dokumentasjon?