TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte lyspære pÃ¥ Avensis T25

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #396429  av Zerpent

Heisann,

Begge kjørelysa mine er kaputt. Sist gang så prøvde jeg selv men ga opp. Mye av grunnen at det var midt på vinteren med møkkavær og ingen garasje :)

Når jeg skulle prøve selv så var det ganske håpløst å komme til i motor rommet. Er det noen lure tips for å få til dette selv? Har nok utgifter for tiden på grunn av huskjøp og oppussing så en verksted regning trenger jeg ikke nå.

Husker på den ene sida var spylervæske tanken i veien. Var noe i veien på den andre siden også men husker ikke i farta hva det var. Er det mulig å løsne hele lykta og dra den frem slik at jeg kommer lettere til? Eller kan det gjøre at lysa blir feilstillt etterpå?
 #396431  av Fred

Er langt fra umulig å bytte hovedlyspære på denne, men klart, lettere når man har gjort det noen ganger.

Kan jo alltids ta ut lampene for å gjøre det, men da må du løsne støtfangeren først, og det er vel sikkert heller ikke noe du har gjort mange ganger!

Er vel lokket bak på lampene som kan være litt knotete. Spylerpåfyllinga som er i veien, er bøyelig, akkurat nok til at du får av/ på lokket.
På venstre siden blir det danseplasss om man løsner og flytter litt på batteriet.
Du får til dette, ta med deg lommelykt og tålmodighet, så løser det seg nok!
 #396433  av Zerpent

Takk for svar.

Høres bra ut. Regner med jeg skal få det til da. Noe bedre forhold også nå siden jeg har garasje jeg kan stå i :)
 #396448  av Fred

En liten ekstra anbefaling er å IKKE løsne kontakta på pæra før pæra er ute av pæreholderen. Skjer noen ganger at pæreholderen knekker hvis det blir brukt makt for å løsne kontakten. Ikke ofte, men det hender, og da må du kjøpe ny lampe. Gjør det ikke noe lettere å bytte pære, men et tips å ta med seg!

Er en endring i produksjon en eller annen gang der, så den er mer holdbar, men husker ikke når det var.