TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • e51 kasse clutch/svinghjul pÃ¥ 4age?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #396278  av steffen karlstad
 
e51 kasse clutch/svinghjul på 4age?

kan jeg bruke orginal clutch og svinghjul eller må jeg bruke fra 4agze?
 #396280  av MR2i
 
Du må bruke fra agze..
4AGE har 200 mm clutch, mens 4AGZE bruker 212 mm.
the 4E comes with a c52 tranny right....which will fit a 4AGE. but they use a 200mm clutch or something? whereas the e51 tranny on my mr2 uses 212mm.
 #396335  av steffen karlstad
 
MR2i skrev:Du må bruke fra agze..
4AGE har 200 mm clutch, mens 4AGZE bruker 212 mm.
the 4E comes with a c52 tranny right....which will fit a 4AGE. but they use a 200mm clutch or something? whereas the e51 tranny on my mr2 uses 212mm.

trodde størlsen ikke hadde noe si pga den sitter jo på motoren (svinghjulet).
kun at vis du oppgraderer er det er fordel.

samme innfesting på 4agze svinghjul som 4age?
 #396349  av ArildM
 
Blokka og veiva er vel nesten identisk på alt av 4A motorer så skulle ikke være noe problem nei.
 #396383  av bose
 
Korreksjon:
ealryspec (C50) 200mm clutch
latespec (c52) 212mm clutch
Disse går omhverandre , da det ble brukt samme svinghjul.

superharger (e51)225mm clutch

Nå fikk jeg aldri sjekka det selv. Men jeg tror du får problemer med 200/212 clutch på E51, da trykkplata (den som holder lammelen på plass) er ganske mye større. Vil nok ikke få skrudd den på..
GZE og GE svinghjul går omhverandre..

Ikke tror jeg GZE svinghjulet får plass i C50/C52 clutch-huset heller..
 #396391  av MR2i
 
Tror også jeg har lest noe om splines i tillegg på den E51 kassa..
The E51 was built to handle more power (it is basically a MK2 turbo tranny) so it is heavier duty and about 45# heavier than an NA tranny, the spline count and shaft thickness is also diferent between the 2.
 #396394  av steffen karlstad
 
bose skrev:Korreksjon:
ealryspec (C50) 200mm clutch
latespec (c52) 212mm clutch
Disse går omhverandre , da det ble brukt samme svinghjul.

superharger (e51)225mm clutch

Nå fikk jeg aldri sjekka det selv. Men jeg tror du får problemer med 200/212 clutch på E51, da trykkplata (den som holder lammelen på plass) er ganske mye større. Vil nok ikke få skrudd den på..
GZE og GE svinghjul går omhverandre..

Ikke tror jeg GZE svinghjulet får plass i C50/C52 clutch-huset heller..
så hva i all verden skal jeg da bruke av clutch og svinghjul?
 #396410  av MR2i
 
bose skrev:
bose skrev:
superharger (e51)225mm clutch
Og 4AGZE svinghjul...
Hvor fikk du tak i akslinger til E51 forresten?
Finnes ikke å få kjøpt nye, eller nye fra 3. part..
 #396420  av bose
 
Ebay/Mr2.com/club4ag.com evnt http://www.driveshaftshop.com/ lager på mål... Da kan du ta org akslene som utgangspunkt (OBS! kan være diffhuset er plassert litt annerledes på E51, har ikke fått målt dette selv), men du må telle og spesifisere antall splines som er i E51 kassa, og bare spesifisere sjappa om hvor mye røsk akslene må tåle..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Cl ... ccessories Der har dere alt dere trenger hva svinghjul og Clutch anngår!
Sist redigert av bose den 10 aug 2011 14:50, redigert 1 gang totalt.
 #396426  av steffen karlstad
 
kjøpt komplett kasse med aksler til aw11. hva er det som ikke passer med festene?
 #396434  av bose
 
Det meste som har vært tema i denne tråden, har jo det jo vært snakka om i den andre tråden også
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 33&t=38935

evnt prøve å finne ut av ting selv... :roll:

Men det er kun det bakerste festet som må kappes og sveises om.. evnt finne på noe annet lurt for å få festet til å passe med skruehulla på bilen...