TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-age`en min er syk :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #39649  av Mr2 Mk2

Idag tok motoren min kveld...Det begynte å klakke noe jævli(kjørte helt rolig) kjørte inn og parkerte den gikk veldig ujevnt og lagde stygge lyder,så kubbet den av seg selv...sjekket oljen,helt fin...Tok av plugghetene mens bilen gikk,og da viste det seg at den stopper helt når jeg tar av en av de 2 som sitter på høyre side,men ingen respons når jeg tar av de 2 andre.(1og1 avgangen såklart)...Den klakker og bråker som en traktor,så nå blir det plukking av motor :roll: :evil:

#39651  av spkstrp

Den forrige motoren min tok også kveld, da var veiva gåen. Da kakklet den "av og til" (i 1000 rpm er det vell egentlig ikke noe som heter av og til da men,...) ettersom det bare var problemer med det ene "stemplet"...
I tillegg kunne den bare stoppe på tomgang, den var mao grusom og kjøre...

jeg leverte motoren til overhaling sammen med en ekstra veiv. Ingen av veivene kunne brukes + at overhaleren hadde 2 veiver på lager som heller ikke kunne repareres. Mistenker det er en vanlig feil ,....

totalt ville de ikke gi meg motoren med mindre de reparerte den for 26 000 kr.... Jeg henta en motor i sverige til tilsammen 5000 spenn inkl bensin for henting. Den går enda godt, har ikke angra på det siden :)

ps! kjipt med motoren håper det ordner seg.

#39653  av Kjelliken

:? får du fikset den fort da jostein.. det er jo treff snart...
Var skikkelig leit og høre at den skulle ta kveld.

Håper det går bra og at du får fikset den kjapt.
Ellers hviss det blir mye og fikse kan det jo svare seg å få tak på en brukt maskin eller bare bestille
en kompressor maskin med det samme.... :wink:

#39654  av Mr2 Mk2

er mycket sugen på en 4-agze,men det blir nok med drømminga....Får vente til en med litt bedre peil har hørt på svineriet,og høre dommen...Det blir nok plukking hos toyota,så tar jeg girkassen med det samme...Kjipe greier har vært altfor mye trøbbel i det siste :roll: den har klakket ganske lenge men ikke noe lignende det idag,den har klakket siden for et par uker siden jeg kjørte uten olje :roll:

#39662  av spkstrp

au.. ikke olje pluss klakking = rebuild... :(

#39664  av Kjelliken

:? vel du får komme tilbake til dommen så snart noen har sett på den.. :wink:

#39665  av erling

Jostein skrev:Tok av plugghetene mens bilen gikk,og da viste det seg at den stopper helt når jeg tar av en av de 2 som sitter på høyre side,men ingen respons når jeg tar av de 2 andre.(1og1 avgangen såklart)...
Antageligvis ikke komp. på de to sylindrene som ikke gir respons, sikkert revet sylinderveggen... =skjært... :?
Jostein skrev: den har klakket ganske lenge men ikke noe lignende det idag,den har klakket siden for et par uker siden jeg kjørte uten olje :roll:
Auda.. :shock: Fy på lanken.. Må ikke forsette å kjøre med slike lyder.. Olje er jo også fint å ha...

Lykke til med strevet. :?

#39667  av Mr2 Mk2

forpulte dritt,nå måtte jeg ty til flasken...SÅ en god kveld på byn idag så er den vel i orden i morra?

Pfft yea sure :roll:

#39668  av erling

Kunne jo vært toppakningen som er brent hull i imellom de to sylindrene, men når det klakker og har vært kjørt uten olje så er det nok ikke det. :?

Drikk det vekk. :o

#39669  av Amund

4age pleier rive seg i sylinder nr 3. vistnok en liten feil, ved at den ikke får nok kjøling..

jævli kjipt dette da, syns du har hatt nok problemer snart!
kjapt og greit å hente en 4agze fra danmark da.. :roll:
 #39672  av Bjørn MK1

For meg så høres det ut som om at ett eller fler av rådelagrene dine har tatt kvelden. Hvis du tapper av litt olje og ser at det skinner i små messingpartikler. Det kan hende du kan se det på peilepinnen og. Kan jo i og for seg være andre lager som har ryki også, men mest trolig rådelager. Det tar ofte smertefullt stor skade, hvis motoren går litt uten olje :cry:
 #39674  av erling

Bjørn MK1 skrev:For meg så høres det ut som om at ett eller fler av rådelagrene dine har tatt kvelden.
Det alene forklarer ikke hvorfor den ikke sviver på 2 sylindre.. :wink:
Bjørn MK1 skrev: Det tar ofte smertefullt stor skade, hvis motoren går litt uten olje :cry:
Det er sant. Kan være mer som har tatt repern enn sylindrene. :?

#39680  av spkstrp

hm den forrige eieren hadde to motorer (den han hadde kjørt til h pluss en bytte blokk) som sylinder vegg 3 var gåen på... Så det tyder nok på at det er en vanlig feil ja ;)

Har hørt folk som ikke engang har hatt mr2 selv har påstått at dårlig kjøling er drepern for 4a-ge'n

#39681  av Mr2 Mk2

hadde kjørt 1.5 VELDIG hardt kjørte timer før dette....Men klakkkingen har pågått en styund,da så ikke vet jeg...men vio får plukke driten å se hva spom feiler,den høres helt vill ut..HJERTET MITT GRÅTER :(

#39770  av MRQuoc

mmm .. min begynner å bli syk den også .. det kan merkes med noen "fuelcut" lignende greier ved gasspådrag , den klukker dog ikke .. men tenner dårlig på noen plugger ( coil kanskje ? ) har begynt å få dårlige tenninger slik at jeg får ettertenning pr. girskifte ( noen ganger ) .. jeg orker ikke tanken på å reparere mer , så nå skal jeg kjøre forsiktig til jeg får inn mer penger til ny motor ...
samtidig har jeg ødelagt hjullagre som gjør at den bråker væst pga bremseskiver og kloss gnikker på hverandre .. hirr .. høres ut som _veldig_ ubalanserte hjul ..
Ettersom jeg har brukt endel på paintball nå , må jeg bruke litt til før jeg er komplett fornøyd med markøren .. så kommer bilen etterpå , så jeg får håpe at min fungerer så lenge .. .

og at din også fungerer igjen snart .. det er så nedtrykkende på motivasjonen av å eie en bil når den blir slikt .. noen ganger har jeg ikke engang lyst å eie bilen , andre ganger kan jeg bare sitte i bilen for å .. sitte sammen med den ..
Setter meg som mål å ha MR2MK3 innen 4 år, så skal MK1'en stå på utstillingsplassen utenfor huset her :P