TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396757  av magnesmurf

Undersøkte stereofeilen nå.
Mangler lyd i venstre diskant, men kobler jeg den diskanten til noe annet blir det lyd i den.
Prøvd å koble den rett på delefilter, uten ledningen mellom, og det blir ikke lyd da heller.
Men bass/mellomtone har lyd, så tipper det er delefiltret som har gåen diskant utgang.
 #396808  av magnesmurf

Litt mer feilsøking idag, og fikk liv i diskantutgangen på delefiltret igjen.
Viste seg at volumvelger på delefiltret hadde havnet i midtstilling, så når den ble dyttet på plass var alt i orden igjen. Heldigvis en enkel løsning på problemet :D

Ellers ble felger og dekk jeg fikk av lasse vasket grundig igår, så nå ser de nesten ut som nye :D

Skal prøve å få laget den siste basskassa idag :)
 #396830  av lasse

Var vel litt bremsestøv på dem fra mandagen ja :oops:
 #396851  av magnesmurf

Bittelittegrann :lol:
Tok to timer med høytrykkvasker, sterk felgrens og oppvask kosten for å få dem reine :wink:
 #396853  av magnesmurf

Bygde siste basskassa idag. Så nå har jeg basskasser som tillater både lukking av det orginale lokket, samt passer 6,5" element.
Kassene ble bygd etter de gamle tegningene.

Bilde

Mangler bare et par terminaler samt litt vatt til å dytte i kassene, så skal dem inn i bilen! :D

#396972  av magnesmurf

Trelim, skruer og 12mm MDF som brukes ja :wink:
Skulle gjerne hatt båndsag isteden for stikksag, så hadde det blitt helt rette kanter :P
 #397099  av Audun F

magnesmurf skrev:Trelim, skruer og 12mm MDF som brukes ja :wink:
Skulle gjerne hatt båndsag isteden for stikksag, så hadde det blitt helt rette kanter :P
Ittno knussel ;)

Kan du ikke bare bruke en pussemaskin for å få vekk ujavnhetene? Et lag med lakk hadde gjort seg også strengt tatt :D
 #397100  av magnesmurf

Skal jo kle kassene med stoff, så lakk trengs ikke :wink:
Stoffet demper jo lyd hvis dem hopper mot metallet, samt at kassene uansett er helt skjult i bilen, så de synes aldri.. :wink:

Nesten umulig å pusse en kant/langside helt rett. Men kassene er nå hvertfall skrudd og satt sammen, så nå venter jeg bare på terminalene skal ankomme fra england :)
 #397102  av Audun F

magnesmurf skrev:Skal jo kle kassene med stoff, så lakk trengs ikke :wink:
Stoffet demper jo lyd hvis dem hopper mot metallet, samt at kassene uansett er helt skjult i bilen, så de synes aldri.. :wink:

Nesten umulig å pusse en kant/langside helt rett. Men kassene er nå hvertfall skrudd og satt sammen, så nå venter jeg bare på terminalene skal ankomme fra england :)
Stoff er vel like lurt ja, men hvordan terminaler skal du ha siden dem er bestillt fra UK?
 #397119  av magnesmurf

Er bare noen vanlige terminaler med trykkkobling som man trykker ledningen rett i.
Eneste grunnen til at jeg bestilte fra england var prisen. 10kr stk der. I norge koster tilsvarende 150kr stk.
 #397135  av magnesmurf

Terminaler ankom i posten idag, så de er skurdd inn sammen med subwoofere. Mangler bare å trekke den ene kassa. Må kjøpe litt mer spraylim først.
Blir vel gjort på mandag eller tirsdag.
 #397227  av magnesmurf

To viktige ting gjort idag i forhold til mr2en.

Kjøpte en polariseringslinse til speilrefleksen, så blir det mulig å ta bedre bilder av bilen, uten å blende kameraet.

Og subwooferkassene ble ferdig montert og installert i bilen.
Er meget fornøyd med de! :D

Fikk trukket og malt kassene, slik at de ikke lager ulyder når det beveger seg, samt at det ser ok ut, selv om de er helt skjulte.
Har også skrudd i kassene og testet de skikkelig.
Kassene passet veldig bra i rommene bak, så målene stemte bra. Fikk akkurat på millimeteren plass til å skru i lokkene på toppene og feste disse med de orginale klipsene :D

Selve lyden i de nye kassene er over all forventning! Fylte de med vatt før jeg satte inn elementet, og det hjalp tydleigvis mye, samt at volumet på kassene har økt med noen liter i forhold til før.
Lyden i de nye kassene er så og si sømløst intergrert med resten av lyden, så isteden for å høre "dunk dunk" så kjenner man bassen, og hører jo med en gang den blir borte, men så lenge den er der og justert på riktig volum er den bare en del av lydbildet, uten å stikke seg ut :D
Alikevel spiller det som bare rakkern. Og det er absolutt ikke noe å si på trykket. Skulle nesten tro det satt en god 10" bass bak ryggen. :D
Må bare nok en gang nevne at jeg er grisefornøyd med med det nye oppsettet. :mrgreen:

I tilegg syns som sagt ikke instalasjonen i det hele tatt...
Noen bilder av herligheten: :mrgreen:

#397487  av magnesmurf

Endelig ankom de blinklysene...
De første ble borte i posten.

Og etter mye diskusjon, lang ventetid på svar og generelt dårlig kundebehandling av mr2-ben fikk jeg et nytt par blinklys mot at jeg betalte porto på 300kr!

Kan ikke si at jeg kan anbefale å handle fra mr2-ben lenger.
Bestilte tross alt blinklysene før påske.
Og de endte opp med å koste meg 800kr!

Skal man handle fra mr2ben må det gjøres over ebay. Da har man ebay garanti på 60 dager..
 #397542  av ArildM

Geniale de kassene dine da :)

Kjipern når selgere slår seg vrang. Har hatt caser på Ebay som har tatt over 60 dager og da er man like ille ute å kjører uansett om man har både PayPal og Ebay i bakhånd... :?
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 103