Heisann! jeg har sett markedet litt ann i Norge mtp Celica T20 2.0GT. Tilbudet er utifra det jeg har sett på finn, labert. Prisene er høye, det samme er kilometerstand i tillegg til at bilene sjeldent har skinninteriør eller riktig farge(sølv,rød, men aller helst SORT)
Tok en titt på markedet i Sverige... Der oset det av soltak, lavere km-stand, selvsagt bra priser og listen er lengere.. Så jeg tok turen innom toll.no... Der fikk jeg informasjon om at engangavgiften lå på 21.000NOK for innføring av en slik T20 2.0GT(pris litt avhengig av årsmodell). I tillegg til dette skulle 25% moms betales....
Resultatet ble at jeg kunne kjøpe en langt bedre bil i Sverige for ca 50-55 000kr... Stemmer regnestykket mitt? Er jo litt rart at man kan importere en 2.0GT som er realt fet og velholdt til ca 50 000(inklusive moms og engangsavgift) mens man i Norge må betale rundt 70 000 for en langt dårligere bil.
Stemmer regnestykket mitt, eller har jeg utelatt noe? Kommer noe i tillegg til engangsavgift og 25% moms?
Tok en titt på markedet i Sverige... Der oset det av soltak, lavere km-stand, selvsagt bra priser og listen er lengere.. Så jeg tok turen innom toll.no... Der fikk jeg informasjon om at engangavgiften lå på 21.000NOK for innføring av en slik T20 2.0GT(pris litt avhengig av årsmodell). I tillegg til dette skulle 25% moms betales....
Resultatet ble at jeg kunne kjøpe en langt bedre bil i Sverige for ca 50-55 000kr... Stemmer regnestykket mitt? Er jo litt rart at man kan importere en 2.0GT som er realt fet og velholdt til ca 50 000(inklusive moms og engangsavgift) mens man i Norge må betale rundt 70 000 for en langt dårligere bil.
Stemmer regnestykket mitt, eller har jeg utelatt noe? Kommer noe i tillegg til engangsavgift og 25% moms?