TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av Celica T20 2.0GT

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #396875  av Solid Snake

Heisann! jeg har sett markedet litt ann i Norge mtp Celica T20 2.0GT. Tilbudet er utifra det jeg har sett på finn, labert. Prisene er høye, det samme er kilometerstand i tillegg til at bilene sjeldent har skinninteriør eller riktig farge(sølv,rød, men aller helst SORT)

Tok en titt på markedet i Sverige... Der oset det av soltak, lavere km-stand, selvsagt bra priser og listen er lengere.. Så jeg tok turen innom toll.no... Der fikk jeg informasjon om at engangavgiften lå på 21.000NOK for innføring av en slik T20 2.0GT(pris litt avhengig av årsmodell). I tillegg til dette skulle 25% moms betales....

Resultatet ble at jeg kunne kjøpe en langt bedre bil i Sverige for ca 50-55 000kr... Stemmer regnestykket mitt? Er jo litt rart at man kan importere en 2.0GT som er realt fet og velholdt til ca 50 000(inklusive moms og engangsavgift) mens man i Norge må betale rundt 70 000 for en langt dårligere bil.

Stemmer regnestykket mitt, eller har jeg utelatt noe? Kommer noe i tillegg til engangsavgift og 25% moms?
 #396911  av loft

Husk å skrive to kjøpekontrakter;p ene er den du viser når du skal betale den momsen, da setter du feks kjøpesum 5000kr og skriver at det er noe gærnt. Rådebank og full kræsj. Og den andre ekte som du har hjemme ;) Kan spare noen tusen der!
 #396914  av sindrejl

Vet ikke helt hva slags tall du har tastet inn, men en 1996 modell 2.0gt har 175hk og kommer ut på totalt 43 926,00 pluss mva. Altså er det skjeldent at det er verdt å ta inn slike ifra Sverige, kun hvis du finner en modell som er virkelig verdt det utseendemessig :)
 #396961  av Solid Snake

sindrejl skrev:Vet ikke helt hva slags tall du har tastet inn, men en 1996 modell 2.0gt har 175hk og kommer ut på totalt 43 926,00 pluss mva. Altså er det skjeldent at det er verdt å ta inn slike ifra Sverige, kun hvis du finner en modell som er virkelig verdt det utseendemessig :)

Hvordan i alle dager kom du frem til det? Co2 skal bare tastes inn for biler som er 2000 modell + ?

Skrev du 175 kw i stedet for 175hk?

Eller kanskje jeg har køddet med den kubikkcentimeter greia? En 2.0 liter er på 2000 kubikkcentimeter eller 200?
Du har vel rett.. Etter å ha tenkt på engelsk er jo gjerne ccm det samme... In that case er en motorsykkel på 2000ccm det samme som en to-liter... ?

Satan, har vel levd en drøm da..
 #396962  av Solid Snake

loft skrev:Husk å skrive to kjøpekontrakter;p ene er den du viser når du skal betale den momsen, da setter du feks kjøpesum 5000kr og skriver at det er noe gærnt. Rådebank og full kræsj. Og den andre ekte som du har hjemme ;) Kan spare noen tusen der!
Hehe, høres smart ut... Men er vel noen heftige konsekvenser og...?