TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #395962  av 3rlend

da blir det nytt eksosanlegg fra turbo å bak nå når jeg får lønning :)
Predator her på forumet skal selge 3"dp og japspeed eksos :D
å jeg skal kjøpe det :)

håper jeg får noe slik lyd:
 #396072  av 3rlend

eksos anlegget?
naaah.. investerer i et par butplugger så jeg kan holde lyd nivået nede noen perioder :)
 #396296  av 3rlend

hmm.. Igår vasket jeg bilen min, ble så blank å fin :)
så kjørte jeg en medium lang tur, så på natta da det begynte å bli mørkt fikk jeg lyst til å besøke mamma og pappa på campingvogna, dette er da en tur på 13km dritdårlig grusvei.
har sikkert halvert levetiden på understellet, selvom det gikk i 20km/t.
men! på tur tilbake inatt så kommer plutselig abs lyset å lyse. merkelig tenker jeg å prøver å stoppe bilen å starte den igjen, da er det ikke strøm nok til å turne startmotoren :?
så jeg trillstarter bilen å kjører videre, så begynner lysene å bli svakere, så jeg slo dem av helt og stengte stereoanlegget osvosv for å spare strøm.
så ser jeg på voltmeteret at det er drastisk lavere en hva det bruker å være.

SÅH! mitt spm til dere: er dynamoen min ødelagt? eller har jeg hatt "hell i uhell" at bare en ledning på dynamoen har rista seg løs? eller sikring?
på forhånd takk til dem som kommer med teorier :P
 #396302  av Rangle

Prøv å sjekke ledninger først, skru ut spenningsregulator og se på børstene. Typisk at disse glasseres eller er utslitt, bytt uansett om det er dette!
 #396324  av 3rlend

elektronikk er min svake side :P
så hvor finner jeg denne du snakker om ? :P
 #396327  av Rangle

Står på baksiden av dynamo, ser med engang at du kan skru løs noe som sitter utenfor sentrum oftest.
Bare å søke på spenningsregulator og 3sgte på google.

http://www.autozone.com/autozone/repair ... 5280046541
 #397037  av 3rlend

Gud i himmelen jeg dør snart av ebay!

Kjapt spm!
2.gen 3sgte er jo heeeeeeeeeeeelt død etter 5k rpm nesten.
så er det turboen som restrikterer eller er det spec'sene på kammene som gjør dette?

2000kr for Hks 264 kammer :roll:
 #397043  av Rangle

Trenger skikkelig turbo!
Var orginalkammer i Celicaen min, med ATS TD06 20G turbo kit + litt meir, funket kjempebra.
Tror du skal finne deg en skikkelig turbo som passer til motoren og resten av oppsettet ditt :wink:
 #397047  av 3rlend

jooo :P
men såklart org kammene i 2.gen 3sgte er jo helt på trynet, skjer jo ingenting etter 5500-6000 rpm.
turbo vet jeg at jeg må ha ny uansett da den ikke er så ivrig etter en bar? eller har jeg misforstått totalt ? :P

Men liksom når usa er nesten konkurs, å dollaren er såpass lav, å prisene er lave, så hvorfor ikke liksom?
taper jo neppe noe på det ? :P
 #397058  av Rangle

Økonomi messig har det ikke noe å si at USA nesten er konkurs, vi følger etter pga. oljepris + usikkerheten i eurosonen. Så dollaren hopper opp og ned pga berg og dalbane på Oslo børs pga. USA og EU (Hellas og Italia).

Kammene er ikke gode i 2.gen, men hovedsakelig vil det ikke bli noen eksplosjon med kun bytte av disse når turboen er et vrak orginalt!
Større turbo, større dyser og chip, piggyback, datasprut som kan styre dette :wink:

Holdt følge med Lexus IS F med oppsettet som sto på min når jeg prøvde bilen på ACR, denne var da skodd med gateslick og slet kraftig i svingene med å holde følge dær.
 #397095  av 3rlend

tjo :)
jeg har jo vurdert et slikt "basic" kit eller om jeg kan kalle det det :P
derav turbo, bensinsystem og motorstyring.
Er bare det at når den dør helt på slutten så plager vettet av meg, kall meg sær :)
 #398409  av 3rlend

såh! Da har jeg montert min nye dynamo, å bilen ladder ikke !!!
har sjekket alt av sikringer, ny dynamo.
går styrestrømmen til dynamoen gjennom ladelyset? jeg får ingen tegn i dashbordet til at noe er galt, bortsett fra at voltmeteret synker.

noen som har noen tips ?! blir "eitranes førbainna"!

noen som har peiling ??
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 64