TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JE Stempler, slitasje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #395812  av Rangle

Hei!

Har nettopp tatt ut stemplene i motoren til prosjektet mitt, og lurer på om dette er en minimal slitasje.
Fikk en mekaniker på traktor/anleggsmaskin verkstedet hvor jeg har stående prosjektet til å se på de, og ble fortalt at dette var stort sett ingen slitasje.
Sylindrene har vært "amatør"-honet og disse honemerkene er såvidt slitt bort mot anleggsflate mot "eksos" og "innsug".

MÃ¥ jeg handle nye stempler eller slipper jeg unna med kun stempelringer?

Stempel syl. 4
Bilde

Stempel syl. 3
Bilde

Stempel syl. 2
Bilde

Stempel syl. 1
Bilde
 #396322  av loft

har 4 stk liggende, 87mm. interessert?
 #396326  av Rangle

Har kjøpt blokk med stempler, så skal selge disse siden jeg har fått vite 2 plasser at disse kan brukes.
Skulle det vise seg at det må skiftes stempler i "ny"-blokka etter inspisering av selger, skal jeg heller ta kontakt hvis de ikke er solgt da.
 #397457  av Potential

Bare for og gi deg et svar. Så ser stemplene bra ut ifra det eg kan se på bilde. Har nettopp delt en SR20DET motor med samme type stempler. Og disse stemplene blei også brukt om igjen. Kan ikke se noe gale med disse heller ( samme slitasje som du har). Men nye stempel ringer er jo selvfølgelig et must med ny blokk.

Lykke til med prosjekte :)
 #397461  av Rangle

Blir ikke brukt om disse stemplene av meg, ble en helomvending i planene med 5s blokk osv.
Selger de i stedet for en billig penge med orginale råder for den som ikke trenger nytt eller har penger for å dra strikket helt ut.