TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Har montert fmic, fjusking ved pÃ¥drag..

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #397471  av Svsound
 
Monterte front intercooler her om dagen. Denne: http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-CELICA-G ... 19c2f181fb

Også kommer problemene, for det første så "fjusker" motoren når jeg drar på og får trykk, den kutter liksom, men det gir seg når jeg kommer over 0.5 bar.
For det andre så bråker eksosen mye mer en før, nesten som det er fri eksos eller hull i potta, og det putrer og smeller.
Og for det siste så bruker den bra mye bensin også etter jeg byttet intercooler, 1.5-2 liter på mila.

Noen som vet hva som kan være feilen her?
 #397482  av Haugrud
 
Lekkasje mellom rør eller silikonkoblinger! Høres også om som at du kan ha kverka bankesensoren din...lest ut feilkoder?
 #397498  av Haugrud
 
om det er 2gen du har så koster den ca 1600,- fra toyota...ikke vanskelig, men trangt..egentlig best å ta av høyre forhjul, og skifte den derfra..
 #397757  av celica_st185
 
Hvis det eneste du har gjort er å bytte intercooler, så er sjansen rimelig stor for at du har en lekkasje ja. La bilen stå på tomgang mens du sprayer startgass rundt alle koblinger. Hvis bilen ruser seg opp, har du en lekkasje
 #397784  av Svsound
 
Da har jeg testet å spraye startgass rundt alle koblinger. Og det skjedde ingenting. Eneste som skjedde var at motoren holdt på å kubbe da jeg sprayet inn i luft filteret.
What to do??

Edit: Har lest av feil koder nå, og lampen bare blinker kjapt hele tiden, altså ingen feilkoder?

Nå skal det også nevnes at jeg bruker et fleksibelt stål rør til eksos som skjøt den ene plassen. Men det virket tett. Prøvde å spraye på det men ingenting skjedde.
 #397788  av donk2k
 
Etter at jeg fikk meg sprut tok jeg av dump-ventilen på min celica og fikk til min store overaskelse se at det faktisk blåste ut av hullet der. Dvs at det faktisk er et ørlite overtrykk i IC og trykk-rør før gasspjeld. Dette fører ril at det ikke vl ha noe innvirkning å spraye startgass i disse områdene. Den blir rett og slett ikke sugd inn. Etter gasspjeld vil det funke å bruke start-gass da. Tror et sånt flexibelt eksos-rør lekker ganske greit egentlig. Så det burde du bytte ut ganske fort. Får å finne ut om det lekker mellom turbo og gasspjel er det lurt med en sånn http://www.siliconeintakes.com/index.ph ... b393a06197 og en sånn http://www.dykk.no/main.aspx?page=article&artno=901777.

Sett da på lakkasje tester (rett på turbo) og blokker slanger til tomgangsregulator og til oljeonding i toppen.
Koble til luft og hør etter lekkasjer. Du vil nok høre litt susing rundt gasspjeldet. Dette er normalt. Hører du ikke noe lekkasje ellers sprayer du på leak finder på alle koblinger og spessiellt det eksos skjøte-røret ditt.. Da tipper jeg du får litt bobler som indikerer lekkasjer. Trykk gjerne på med 2.5 bar feks. Da vil du se lekkasjer godt og du ser også hvilke vakum-slanger som sitter dårlig og kunne trenge slange-klemmer eller lignende.

Lykke til.
 #397971  av celica_st185
 
Hvis du kan sveise, eller kjenner noen som kan, er det relativt lett å lage til en. Trenger bare en rørbit og og ett lokk som sveises sammen, og en nippel til trykkluft. Evnt ett plastlokk som du limer i en bilventil eller noe slikt. Skal bare holde mens du tester, så er ikke rare tingen som skal til. Ellers har jeg god erfaring med og handle fra siliconeintakes som det linkes til over her :)
 #398495  av Svsound
 
Da har jeg fått fikset lekasjer og det hjalp! :D
Men det putrer å smeller i potta enda, noen som har en ide på hva som gjøre dette? Høres litt ut som jeg kjører uten den bakerste potta.
 #399555  av Svsound
 
Andrepedersen skrev:Lurer litt på dette settet selv, hvilke oppfattninger har du av det ? Verdt å kjøpe ? :)
Tja, til prisen så er det vel ikke så gale. Litt vanskelig å få til å passe med rør og sånt, men gikk til slutt.