TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3S-GTE: Celica vs Mr2 motor og JDM 225hk vs Euromotor 208hk?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #397436  av Daniel HS
 
Vurderer å bytte motor i bilen min av diverse grunner.

Men lurer litt på et par ting vedrørende motorbytte. Det er snakk om 2.gen.

Dersom jeg får tak i en Mr2 motor, er det mye jobb å bygge denne om til Celica? Tenker på om innsug, manifold osv osv er likt?

Og såvidt jeg har forstått på Egon (motorimport.dk), kan jeg bruke min ECU og mitt ledningsnett på en JDM motor. Men JDM motorene har jo 225hk, mens min har 208hk. Hva som er forskjellen på de to motorene? Er det ECUen som gjør at den ene har mer hk enn den andre? Og vil jeg da tape 17hk på å bruke min ECU? Eller er det noen andre grunner til dette?

Takker for svar :)
 #398043  av lasse
 
JDM har vel ikke egr, men det mest fornuftige er jo å koble vekk den uansett, JDM har også keramisk turbin på turboen, tåler vel ikke like mye som euro spec...
Ellers mener jeg å ha lest at mr2/celica motorene er kliss like bortsett fra braketten og plasseringen av dynamoen og ledningsnett.
 #398122  av Daniel HS
 
Ja, ledningsnettet ja. De motorne jeg har funnet er uten ledningsnett/ecu, så blir sikkert en del ombygging da. Turbo har jeg ny uansett, kjørt kanskje 10 mil :)

Så blir litt jobb med en JDM altså...
 #398126  av sleeper
 
du bygger den om på en times tid.. ikek store greiene og bygge om.

Du må flytte dynamo og servopumpa.
utover det er det ikke ikke noe spess og bytte.