TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #397854  av DanielJ

Venter i spenning på flere bilder! Fargevalget var utrolig bra. Har selv tenkt å hellakkere mot vinterstider i BMW B09 (brun farge som noen BMW X1 har)
 #398279  av Audun F

Det var da veldig til spamming her da ;)

Har fått på plass en mengde med propper, men mangler fortsatt en god haug før jeg begynner på tectylen. Skal legge inn en liten bestilling hos Bamsemomsen så fort jeg får oversikt over alle de andre pluggene jeg skal ha også.

Sitter i Pune, India igjen nå - og gleder meg til å komme hjem til bilen i slutten av neste uke :)
 #399576  av Audun F

Fortsatt ikke stort som skjer. Har fått nye bremserør hos Toyota, venter fortsatt på bensinrøra som skal være bak. Vil bytte alt av rør for bremser og bensin siden de var litt rustne :)

Kom til å tenke på bensinpumpa jeg har... Den fungerer, det vet jeg, men hva ville konsekvensen være av å putte i en bedre pumpe? Vil det gå greit å sette inn ei pumpe ment for f.eks. Supra?
 #399578  av magnesmurf

Ikke noe problem å putte inn bedre pumpe, så lenge du får festet den og strømkretsen til pumpa er dimensjonert får en kraftigere pumpe :wink:
MÃ¥ nok kanskje trekke ny ledning til pumpa.
 #399794  av Audun F

Bør vel uansett ha større pumpe hvis jeg skal ha nitro :mrgreen:

Som dere ser har det ikke skjedd mye her...
192.jpg
192.jpg (296.74 kiB) Vist 261 ganger
Har begynt på bensintanken da, så nå er den demontert, tømt og klar for å sandblåses litt på utsiden (er noe rust her ja...)
193.jpg
193.jpg (273.39 kiB) Vist 261 ganger
 #399802  av magnesmurf

Nitro? Skal du kjøre på hjembrent? :wink:
Pleier hvertfall å lukte det av E85..

Men hvilke planer har du fått med motor nå, siden det involverer E85?
Dette begynner jo å høres spennende ut :wink:
 #400190  av Audun F

magnesmurf skrev:Kanalen skal du først fylle godt med olje i. Alternativt lettflytende rustbeskyttelse. Det skal få noen dager på å trenge godt inn og beskytte skikkelig.
Deretter legger du tectyl eller liknende utapå, på de stedene du kommer til.
Til slutt "forsegler" du kanalen med gummipropper eller liknende, så det ikke kommmer vann inn der
Dette er greit nok, men jeg er litt usikker på siste punkt der - om forseglinga. Det går noen rør ned fra t-taket og inn i karroseriet som kommer ut lenger ned etter det jeg kan se - som til slutt ender i kanalen. Vil det ikke da være dumt å tette igjen kanalen? :|
 #400204  av john_e

Det skal være litt drenering av kanalene ja, men det skjer i et par glipper mellom falsene helt nederst :)
De gummiproppene på undersiden tetter hullene som skal brukes til hulromsvoks/oljeinsprøytning.

Men forresten, er det ikke dreneringsslangene som ender ut i gitteret ved bakvinduene da?
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 73