TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• John's 91' MR2 - Modernisering (Første interiørdel laget)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #397374  av Zepticon

john_e skrev: Tenker heller å finne ett superkjemikalie for rustbeskyttelse 8)
Puss bart et område under bilen, dra ned på et båverksted og kjøp en 10kgs klump med sink, skru den fast i området du pusset, lakk. Når båter kan gå i saltvann så må vell biler klare seg finfint uten vann :D
 #397388  av john_e

Zepticon skrev:
john_e skrev: Tenker heller å finne ett superkjemikalie for rustbeskyttelse 8)
Puss bart et område under bilen, dra ned på et båverksted og kjøp en 10kgs klump med sink, skru den fast i området du pusset, lakk. Når båter kan gå i saltvann så må vell biler klare seg finfint uten vann :D
Joda, men tror jeg dropper den like vel jeg :mrgreen:

Bilder!
Arbeid på gang, ser kanalen som skal byttes ut også.
Arbeid på gang, ser kanalen som skal byttes ut også.
IMG_3924_2.JPG (1.2 MiB) Vist 1349 ganger
Falsen i hjulbuen er borte.<br />Det skal sveises en kontinuerlig U-profil over skjøtene, for å gjøre det meget holdbart.
Falsen i hjulbuen er borte.
Det skal sveises en kontinuerlig U-profil over skjøtene, for å gjøre det meget holdbart.

IMG_3927.JPG (1.23 MiB) Vist 1349 ganger
 #397454  av inzane2012

det som er viktig å tenke på både med skinn og alcantara er å pleie det skikkelig, skinn bør du smøre godt med leather-milk og "skinn-fett" samma med alcantara, riktig nok med produkt som lagd for det :)

med skikkelig vedlikehold så tror jeg ikke solen burde vere din største fiende... en annen ting er jo og hvillke klær du har på deg, dongri bukser med mye knapper og nagler på vil jo slite utrolig mye mer på stoffet enn f.eks joggebukser :)
 #397611  av john_e

inzane2012 skrev:det som er viktig å tenke på både med skinn og alcantara er å pleie det skikkelig, skinn bør du smøre godt med leather-milk og "skinn-fett" samma med alcantara, riktig nok med produkt som lagd for det :)

med skikkelig vedlikehold så tror jeg ikke solen burde vere din største fiende... en annen ting er jo og hvillke klær du har på deg, dongri bukser med mye knapper og nagler på vil jo slite utrolig mye mer på stoffet enn f.eks joggebukser :)

Ja, får finne noen produkter som passer til microfiberstoff :)

Tenker egentlig at jeg helst vil ha ett sett med svarte ikke-justerbare seter, av typen Sparco, Bride Canada eller lignende.
Da slipper jeg bekymringen med seteholdbarhet, og det ser tusen ganger fetere ut :D

Ser at mørk grå og svart alcantara får en liten lillafarge i enkelte typer varmt lys.. Akkurat det er litt irriterende da :P

Vil også male over alle visernålene i dash'en med rød transparent hobbymaling.
Er jo orange farge på nålene i forhold til de røde lysdiodene rundt om kring.
 #397622  av magnesmurf

john_e skrev:

www.scandicshine.no fører produkter til rens av seter. Swissvax har noe veldig gode produkter, men de koster litt. Ellers er vanlig møbelbutikker veien å gå..

Når det gjelder visernålene burde du jo bare sette røde LED lys som dash belysning. Da blir de knall røde :wink:
 #397627  av john_e

magnesmurf skrev:
john_e skrev:

http://www.scandicshine.no fører produkter til rens av seter. Swissvax har noe veldig gode produkter, men de koster litt. Ellers er vanlig møbelbutikker veien å gå..

Når det gjelder visernålene burde du jo bare sette røde LED lys som dash belysning. Da blir de knall røde :wink:
Får se om det blir Swisswax ja, skal jo være skikkelige produkter det :)

Tenkte egentlig å beholde de ultrahvite diodene i dashen, så jeg ser ikke noen annen mulighet enn hobbymaling for å få bare nålene skikkelig røde :)
 #397634  av magnesmurf

Tror det blir seende litt rart ut med malte nåler, men kjøp den et dashbord fra en delebil og prøv..
Kan vel anbefale enten glassmaling eller baklykte lakk til noe slikt prosjekt, i og med at du skal ha lys i selve nålene som skal gjennom malingen.

Når jeg malte mine hvite blinklysglass røde brukte jeg rød gjennomsiktig lakk fra tamiya.

Er litt stress å få på speedometer nålene i riktig posisjon etter de har vært av.. Ligger en annen tråd på forumet om det.
 #397639  av john_e

magnesmurf skrev:Tror det blir seende litt rart ut med malte nåler, men kjøp den et dashbord fra en delebil og prøv..
Kan vel anbefale enten glassmaling eller baklykte lakk til noe slikt prosjekt, i og med at du skal ha lys i selve nålene som skal gjennom malingen.

Når jeg malte mine hvite blinklysglass røde brukte jeg rød gjennomsiktig lakk fra tamiya.

Er litt stress å få på speedometer nålene i riktig posisjon etter de har vært av.. Ligger en annen tråd på forumet om det.
Har samme type rød-gjennomsiktig lakk fra Tamiya liggende fra baklyktprosjekt (fikk idéen fra deg forresten) :)
Er vel ganske greit med å få det gjevnt med lakk også da ;)

Ja, er litt stress med nåleposisjonene, men klarte det en gang tidligere. Brukte lang tid på å få til bensinmåleren :mrgreen:
 #397914  av john_e

Skarholm skrev:Angående nålen så får man kjøpt rød nålelakk som lyser opp på ebay.
Prøver den røde lyktesprayen, siden den ligger her klar til bruk :)

Da har jeg montert den nye frontleppa:
IMG_4028.JPG
IMG_4028.JPG (1.07 MiB) Vist 1253 ganger
Har festet den til frontfangeren med syrefaste umbracoskuer, nytter ikke med vanlig stål i fronten der.
Hadde ikke strammet skruene på bildet, så det er litt glippe noen steder.
Sist redigert av john_e den 01 sep 2011 17:03, redigert 1 gang totalt.
 #397922  av DanielJ

Hvor mye er bilen senket? Ser rimelig lav ut i fronten, eller er det bilen som er jekket opp.
 #397926  av john_e

Skarholm skrev:såg bra ut det der!!
Takk :)
DanielJ skrev:Hvor mye er bilen senket? Ser rimelig lav ut i fronten, eller er det bilen som er jekket opp.
Den er senket 40/40, men den er jekket opp bak på grunn av hjulbuesveising.
Det er bedre bakkeklaring til vanlig, men kommer fortsatt til å se ganske lav ut håper jeg ;)
 #398476  av john_e

Har vært å hørt med blikkenslager om å få laget nye kanaler.
Hele kanalen blir byttet på begge sidene :)

Fikk inspisert hele undersiden av bilen.
Alt ser helt topp ut, med unntak av festepunktene for krengestagsforingene. De innsveisede platene er nesten revet ut fra plassen sin.
Har hørt om samme problemet på en del mr2'er rundt om kring, men da ofte på grunn av stivere krengestag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8