TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjælp!! Bilen har det ikke godt..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #39740  av Jorgenengdal

Hei..
Først å fremst så må jeg som nytt medlem berømme dere for et godt og lærer rikt forum.
Kjøpte meg CS for snart 2 måneder siden, og har allerede tatt ibruk mye informasjon fra forumet allerede.

over til problemet. kjørrte litt hardt med bilen nå i ste.. OG etter det så går bilen på rett under 2000 omdrininger på tomgang, turbotrykket står litt under 0 på tomgang og økonomi lampa lyser til høyre konstant... Er også muligens litt susing i nærheten av vifta en plass....
Noen som har vært borti dette før?
Er redd for bilen... Liker ikke dette.. :/
:?:

Har aldri kjørt så rolig hjemmover....

#39743  av Jorgenengdal

Fant heldigvis ut problemet selv. Var en vakum/trykk slange som hadde løsnet..
Var heldigvis ikke det store problemet... :)
ser på epc`n at det skulle ha vært en slangeklemme på den. den var borte.
Da vart ikke resten av påska spolert læll heldivis.
:P

#39747  av CelicaTurbo

flott du fant det ut selv, det var også den mest trolige løsningen siden trykkmåleren din viste så lite vakum :)

og velkommen til ts-ogn! :D

#39763  av Gjertsen

economy lampa på min CS lyser orange hele tiden:p hehe
selv når den står på tomgang. og alt skal være i orden mener jeg! :p

#39793  av chris

Gjertsen skrev:economy lampa på min CS lyser orange hele tiden:p hehe
selv når den står på tomgang. og alt skal være i orden mener jeg! :p
Er sikkert den vakum-sensoren som er gåen.

#39798  av memo

eller bare en slange som har løsnet, det skjedde meg ihvertfall.

#39803  av CelicaTurbo

Gjertsen: tror du bør gå over og se etter løse slanger "just in case" jeg, er jo mulig du har noe der. Har du en annen turbotrykksmåler enn den orginale montert? :) Og hvordan oppfører den orginale seg, ligger den i bånn når motoren går på tomgang?

#41745  av Gjertsen

CelicaTurbo skrev:Gjertsen: tror du bør gå over og se etter løse slanger "just in case" jeg, er jo mulig du har noe der. Har du en annen turbotrykksmåler enn den orginale montert? :) Og hvordan oppfører den orginale seg, ligger den i bånn når motoren går på tomgang?
Er en annen turbotrykkmåler også ja utenom den orginale. rektignok viser ikke begge likt. må se på dette senere siden bilen er på reprasjon:|
Gjertsen

#41813  av CelicaTurbo

vel Gjertsen, når du får igjen bilen så er det egentlig enkelt å sjekke om orginalmåler fungerer til en viss grad: Vri om nøkkelen til trinnet før startposisjon, slik at alle lysene i dashen lyser, men ikke start motoren. Da skal nålen på orginal turbotrykksmåler bevege seg opp til null-merket og legge seg der..

ellers er jo orginal måler helt ubrukelig til noe som helst da, alt for treg i reaksjonen og kan gjerne vise vakum mens turboen for lengst har begynt å gi trykk, men det vet du jo siden du har en annen måler i tillegg :)