TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beltealarm Avensis T27

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #397909  av ErikG

Ja, med it testeren til toyota
 #398139  av Acidron

Hvorfor fjerne den?
Kjører vel med sele uansett?
Det gjør iallefall jeg!
 #398154  av Fred

Jeg også kjører "alltid" med belte. Men f.eks mellom huset og riksveien er det 100meter gårdsvei. Søppel og postkassa står ved veien. Da må jeg nok innrømme at jeg sjelden setter på belte igjen når jeg har vært ute i postkassa på vei hjem. Derfor skrudde jeg den av.
Hvis man alltid bruker belte, så trenger man vel ikke en pipelys som minner deg på å bruke det heller?

Men som det sies her, må innom toyota. Gjort på 5 min, og da vil du kanskje ha kobla ut "auto-lock" samtidig? Den klikka jeg på rimelig fort ihvertfall.
 #398156  av ErikG

Men som det sies her, må innom toyota. Gjort på 5 min, og da vil du kanskje ha kobla ut "auto-lock" samtidig? Den klikka jeg på rimelig fort ihvertfall.
Helt enig Fred, den auto-locken var første jeg fjernet!!

En annen grunn for å skru av beltevarsleren er at om du f.eks har en sekk i pass setet vil den pipe, eller en bærepose....
 #398193  av Thomassen

Akkurat av samme grunn som Fred ønsker jeg å fjerne den.. Jeg bruker også "alltid belte"..
Hva er Auto lock? Er den den låsingen som man gjør med ett fingertrykk på dørhåndtaket?
Hittil synes jeg det bare er en flott liten bling faktor, men det kan jo hende jeg blir å irritere meg over det etterhvert..
 #398194  av McLarren

Thomassen skrev:Akkurat av samme grunn som Fred ønsker jeg å fjerne den.. Jeg bruker også "alltid belte"..
Hva er Auto lock? Er den den låsingen som man gjør med ett fingertrykk på dørhåndtaket?
Hittil synes jeg det bare er en flott liten bling faktor, men det kan jo hende jeg blir å irritere meg over det etterhvert..
Bilen låser seg selv automatisk under kjøring.
Sykt irriterende (enda jeg kjørte bare noen få timer med leiebil).
 #398203  av Thomassen

Hva er det som er så irriterende med det? Åpnes den ikke straks man tar i dørhåndtaket? På min som jeg kjøpte brukt, så er den ihvertfall ikke i drift..
 #398205  av McLarren

Jeg måtte låse opp bilen hver gang noen skulle inn/ut bortsett fra på førerdøra.
 #398214  av Acidron

Fred skrev:Jeg også kjører "alltid" med belte. Men f.eks mellom huset og riksveien er det 100meter gårdsvei. Søppel og postkassa står ved veien. Da må jeg nok innrømme at jeg sjelden setter på belte igjen når jeg har vært ute i postkassa på vei hjem. Derfor skrudde jeg den av.
Hvis man alltid bruker belte, så trenger man vel ikke en pipelys som minner deg på å bruke det heller?

Ser den, bruker ikke belte selv fra postkassa og hjem : )

Men det sekk/pose i sete har aldri hvert noe problem, men når jeg tenker meg om så pleier jeg kanskje og legge det i baksete :P Ikke har jeg selesensor på bilen min eller, men bruker Avensisen til modern innimellom, og den har :P