TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2jz-gte 550whp oppskrift?

  • Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #397956  av mk3noob
 
Er ny i dette 2jz gamet,så tenkte og spørre om det er noe jeg har glemt på smørbrødlista mi for ca 550 whp og holdbar motor.

Hks 264 kammer
Justerbare kamdrev
Reg reim kevlar?
kansje porte toppen (Selv om det ikke er nødvendig)
Ellers original inni, toppakning og studs kansje?
Phr stage 1 turbokit
850 cc dyser
doble 044, + fuelrail med innløp på begge sider
Aeromotive Fpr
Aem ems v2 (+hks dli?)
Kaldere plugger
oppgraderte coiler
Har rs 500 cooler fra cosworth
3" eksos hele veien uten kat.

Noe jeg ikke trenger eller noe jeg har glemt? :)
 #397961  av Supramk3turbo
 
Jeg tror du har funnet en veldig fin oppskrift her :) Kjør på :)
 #397995  av bjornalf
 
Trenger ikke dli på v2 aem, phr kittet er noe dyrt hvis du skal kjøpe nytt, er ikke nyeste turbo teknologi ,har du funnet brukt er det sikkert bra nok. Justerbare cam drev treng ikke ser bra ut men er bort kasta penger. Porte toppen trengs ihvertfall ikke :)


Har kjørt i 3 år nå fra 550-600 rwhp å 8500 rpm time attack bil  ikke skrudd en skru enda.

Har 3 bosch pumper liggende hvis det skulle trengs
 #397996  av mk3noob
 
Ok! takker for svar :wink: Er tanken og kjøpe phr kitet nytt ja, har du ett annet og anbefale? Vil ha så lite turbolag som mulig, og selvfølgelig holdbarhet :D
Da gidder jeg ikke å investere i kamdrev eller porting av topp, litt annerledes enn cosworth motor dette her ja, hehe :lol:
 #398030  av bjornalf
 
Phr er god kvalitet, men ville hørt om di kunne suplere med en billet turbo fra turbonetics, det er disse turboene di bruker. Har phr stage 4 kittet å er veldig fornøyd. Skal skifte ut torboen med en større billet.
 #398160  av mk3noob
 
Ok, hvilken turbo ville du anbefalt til oppsettet mitt? 6262?
Funnet ut at jeg går for e85, så da blir det nok 1000cc dyser i stedet.
Burde bli fin temperatur og holdbart :D
 #398218  av FS-Styling.no
 
Hold dæ t bensin....
 #398251  av bjornalf
 
Hvorfor bensin? E85 er jo genialt? Har akkurat handla
E85 system som skal på i vinter. Hva har du plagdes med da
Fredrik?

Ville gått for noe rundt 62 mm ja , men bare ikke precision.
Borg Warner, eller Garret ville jeg ha sats på :)

Har nettop handla en 62mm BW billet turbo å har en 80mm BW billett på vei så
Meget spent på resultatet med disse :)
 #398263  av FS-Styling.no
 
Har ikke noe vont å si om E85 sånn egentlig, men e jo prakket runt det, koster litt ekstra for å få system som takler det, lite stasjoner som selger det, gleden med å ta supran å kjøre seg en litt lengre tur forsvinner. Tærer en god del på motor, stempel råder ++, men igjen så kan du kjøre kvassere tenning og få en del mere effekt.... MEN, e det nødvendig med E85 på 550 hk? Kjørte selv e85 i fjor, men valgte å gå over til bensin i år, bare for å slippe jaget med å holde meg rundt en stasjon i byen her som selger e85. Bremset 624 på hjul og 740 Nm på bensin i år uten problem på 1,7 bar (comp turbo) Ikke helt happy så vurdere enn nyere turbo da den jeg har begynner å bli litt avleggs.
 #398265  av bjornalf
 
Aha skjønner, hvorfor ikke ha 2 map? Et e85 og et vanlig bensin :)
Dette jeg skal gjøre, da kan jeg kjøre ren motoren og slanger etter e85 er brukt, til lagring etc.
Men min er banebil å jeg har pumpe rett i nærheten. Å har planlagt mye trykk i vinter

Du kan få kjøpe min phr stage 4 turbo, 606rwhp på1,2 bar hos bjørnstad bil er en 74 mm
 #398267  av mk3noob
 
Har egentlig bare hørt positivt om e85 jeg da men, må selvsagt kjøpe nye bensinslanger av teflon og litt diverse.
Burde vel være bedre og sikrere for motor mtp. lavere forbrennings-temperatur?
Bilen blir bygd for drifting så da vil det jo være mye turtallsperre og mye belastning på lav fart, så jo kaldere forbrenning jo bedre tenker nå jeg ihvertfall :)
 #398298  av mk3noob
 
Har begynt og tenke litt i banen originale turboer i første omgang.
Får jo en veldig fin kurve med sekvensielle turboer
Blir jo en del kroner for relativt lite hester ekstra som egentlig ikke trengs (skal kun kjøre drifting)
Hvor mye er det mulig og få ut av twin turboene på e85 som er holdbart?

Blir jo da jdm turboer, us eller euro er vel så og si umulig og få tak i?
 #398310  av Radial
 
dobbelpost...
Sist redigert av Radial den 07 sep 2011 06:39, redigert 1 gang totalt.
 #398311  av Radial
 
Tror ikke jeg har sett EN som har fått JDM-turboer over 400 ponnier uten at de spytter turbinhjul. Eurospec er en annen historie (Aasbø kjørte slike på Euro-supra'n) og du kan klare 400 grensa med ett helt perverst moment (600nm+).

Men seriøst, du som har 3L og mulighet for E85 burde jo vurdere en medium-size T3 Borg Warner EFR med Twinscroll og ekstern Wastegate feks. Du får de også med svært effektiv Intern wastegate, men på din 3L med E85 kan det bli for mye for en stakkars 38mm Wastegate (Intern).

Hvorfor akkurat ERF? Nyeste teknologien du kan finne i noen turbo, og en pervers respons selv på større turboer pga 50%lettere titan-turbin istedenfor inconell... Litt dyrere enn steinalder Gærrett GT(R) + dobbelt så stort lagerhus (tåler mer juling).

Vurdert EFR-turbo selv i vinter, men jeg har konkludert med at detta er Meget bra da det stort sett danker ut Garrett på alle områder. Men jeg kan ikke "forsvare" å bruke så mye penger på en rå turbo når motor ikke skal over 450hk og mangler Datasprut. Tross alt mye penger bare i datasprut og :P

Manifolder med T3 til 2JZ får du over alt... til og med Støpejernsmanifold :lol: med Ekstern WG utgang :) Er detta Aasbø og Ringnes kjører på sine og de virker ganske fornøyde :)
 #399435  av mk3noob
 
Tror jeg kommer til og gå for en undivided manifoild fra suprastore, med quick spool valve og en twinscroll EFR med ekstern 46mm presicion wategate.
Med elektronisk boost controller ser jeg for meg en veldig kjørbar og responsiv motor på E85 :D

Hva er best clutch og putte på dette oppsettet tro?
Tenkte meg en flerplata, men er ikke helt sikker.
Må tåle mye juling og være så lett som mulig så jeg får girt så fort som mulig 8)