TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremslampe og batterilampe begynte plutselig Ã¥ lyse

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #397902  av samejon

Har en celica st205 hvor plutselig brems (!) og batterilampa begynte å lyse i dag. Da jeg parkerte den sist, så var det bare den vanlige oljenivåføler lampa som lyste (som jeg ikke gidder bruke penger på akkurat nå). Når jeg småruser litt på kald motor så lugger det og virker ikke som den er helt med. Noen som kjenner til feilen? Har sjekket ut feilkoder men motorlampa blinker bare konstant, så ikke noe som er registert. :cry:
Høres også ut som det sakte men sikkert har kommet en liten tikkelyd når bilen er kald (denne er turtallsavhengig)
 #397907  av samejon

Dette er litt merkelig...for nå har jeg vært ute en tur med den. Og normalt så begynner oljenivålampa å lyse når temp på motor går opp, men nå lyste den med en gang sammen med de andre. MEN...når jeg dro avgårde fra gårdsplassen her, så slukket alle lysene og oljenivålampa kom som vanlig når motor ble varm. Så er det da dynamo som begynner å lugge? For nå virket alt helt fint om tikkelyd er borte når motor er varm....
 #397930  av Haugrud

Tikkelyden og at alle lampene lyser er to forskjellige feil, såfremt ikke oljetrykklampe lyser også? Det at oljenivålampen kommer og går engig av temp er heller ikke uvanlig, gjorde det samme på min, helt til jeg ble drittlei og kjøpte ny føler:p Tipper du har dårlige børster i dynamoen som kommer litt langt fra sleperingen iblant og gjør at den ikke lader, eller at du har dårlig kontakt på ledningene inn på dynamoen..
 #398144  av samejon

Det er noe i den duren ja. Ser at den ikke lader når jeg starter bilen men den kommer seg med en gang jeg begynner å kjøre. Så får vel finne ut av det. Klarte jo å bli tatt i teknisk kontroll på fredag, så nå har jeg litt å drive med fremover.
 #398308  av loft

samejon skrev: Når jeg småruser litt på kald motor så lugger det og virker ikke som den er helt med.
Når du kjører på kald motor også? Og så går det seg til når den blir varm?
 #398337  av loft

Sleit med det selv, bytta lambda/oxygen sensor (om du ska søke på nett) og vips funka det (dog på en st185). Men da skal det jo finnes når du tar diagnostik, sikker på at du gjør det riktig? just asking.