TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Qurtis: Supra MK3 turbo prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #398222  av pirkka

Nei ikke noen billig hvis må bytte etter 4000km men nå holder den Garrett"n da lenge :D Har ikke vært noen lager problem på den som jeg har men tettinger holder ikke lenge hvis kjører høytrykk :D Dette advarte også han i Turbopower må ikke kjøre lenge trykk over 1,5 bar :wink:(Hvilken merkke var den gamle turbo :?: )
 #398264  av Qurtis

pirkka skrev:Nei ikke noen billig hvis må bytte etter 4000km men nå holder den Garrett"n da lenge :D Har ikke vært noen lager problem på den som jeg har men tettinger holder ikke lenge hvis kjører høytrykk :D Dette advarte også han i Turbopower må ikke kjøre lenge trykk over 1,5 bar :wink:(Hvilken merkke var den gamle turbo :?: )

Var garreth den gamle og. Kjøpte den ny for noen år siden. Da satt det 240 lager i den. Så ble den helt utslitt. Fikk den overhalt og satt inn 360 lagre som skulle være SÅÅ mye bedre. Og etter 1 år og 4000 km så var de utslitt og.

De 4000 km var bare til og fra jobb, men jeg gav jo litt på stort sett hver dag for å kjenne på trykket. Ladet fra 1,2- 1,7 kg. Det gikk dårlig.

I følge GIK, trenger du bare lade en gang høyt trykk så slites den kollosalt....

Men nå skal det holde i følge ekspertene... 8)
 #398491  av Qurtis

Ja, så var det en tur innom NAF igjen da... EU kontroll.

Alltid like morro når de sjekke avgass osv. Når de sjekker lamda, kikker jeg på min AEM bredbåndslamda, og den viser det samme som NAF sin :mrgreen: Bare at min oppdaterer seg umiddelbart og deres tar en evighet. Men de viser det samme.

Denne gangen var alt OK, men han anbefalte å bytte 2 av bremseslangene.
Så da bytter jeg alle 4. Bestilte idag. Koster Kjetting jo, må få fra Belgia. 1200 stk foran og 360 stk bak.... Kan få for en slikk og ingenting på Ebay i stålomspunnet, men skitt au. Har bestilt nye nå...

Bilde
NAF mannen ser ganske så fornøyd ut, er nok en av de morsomme bilene å teste dette.

Bilde

Bilde

Bremsene var nesten perfekt foran og bak, og håndbrekket og 8) Men lukk igjen døren da!!!
 #398578  av tomrnk

Uhyggelig strøken den supraen din Q ! :evil:
 #398749  av Qurtis

Da er alle bremseslangene byttet, enkel og grei jobb. Men dyrt syntes jeg...

Har også byttet klimaanleggstyringpanelet med ett Scotty skaffet meg, takk :mrgreen:

Forløpig ser det bra ut, den gamle tullet med styring av varm/kald luft spjell inne i dashbord. Noe som resulterte at det pluttselig ble kaldt i bilen. Kan tro jeg har forsket for å finne ut at dette ikke hadde med manglende kjølevann varmeregister eller krana på torpedoveggen å gjøre..
 #399616  av Qurtis

Da har min bedre halvdel og jeg faktisk kjørt 250 mil til Kroatia. Bilen har ikke brukt olje på turen. Takk til Levin GT for bra motorbygg. Varmeaperatet har vært dønn stabilt, takk til Scotty.

Vi koser oss her i 28 varmegrader og Supran trives toppløs hver dag :mrgreen:

Bilde

Mye fete Mercedes AMG 63 osv her nede, men mange snur hue ut av ledd for en 25 år gammel bil som tusler forbi 8)

Eneste forbedringen jeg ønsker meg er en bedre DIFF (LSD), min er litt slarkete, og synger litt melodier når jeg ikke har på musikk... Noen som har?
 #400446  av Qurtis

Legger ut en videosnutt etter vask i Kroatia. Gøy å se 4 lokale gutter vaske som bare det. De ville ikke gi seg. Denne bilen var gøy å vaske. 60 kona ville de ha. ca 65 kr. Jeg gav de endel mer, da de vaska motorrom osv.

Bilde

Morro med gammal bil en er glad i. Blir ikke solgt med det først nei....
 #412213  av Levin GT

Qurtis skrev:Da har min bedre halvdel og jeg faktisk kjørt 250 mil til Kroatia. Bilen har ikke brukt olje på turen. Takk til Levin GT for bra motorbygg. Varmeaperatet har vært dønn stabilt, takk til Scotty.
Takk for god reklame Qurtis.. :D ..
Bilen ser utrolig bra ut.
Godt å høre at motoren virker god og pålitelig...
Jeg satt sammen motoren med en oppskrift som andre 7M-GTE eiere absolutt burde følge.

Hilsen Levin GT
 #412237  av Astro

Hei.
Utroli fin bil:)
Jobber litt med min selv,men blir nok aldri så fin.
Kordan baklykter har du?
"litt" finere enn mine orginale sprukne...
 #412241  av Holger

strøken bil ja 8)

er vel JDM baklykter han har :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15