TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp ang reim.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #398631  av Pedrosa

Hei har et problem med litt for slakk dynamo, så vær gang jeg starter bilen, så kommer det veldig Irriterende pipelyd. har prøvd og se etter stramme skrua men er ganske så grønn i det :) så noen her som kanskje kunne gitt meg en liten pekepinne?
 #398655  av FireWalk

Den har ikke noe med regreima å gjøre. Den har egen reim. Du må løsne bolten som sitter på siden som holder strammemekanismen i spenn. Deretter er det bare å skru inn strammeskruen som har hodet bak mot bagasjerommet. Husk at reimen ikke skal være for stram heller. Når den er stram nok fester du bolten på siden igjen og da er du ferdig. Ganske enkelt. :mrgreen:
 #398656  av Mr_Storbrua

Ser at det er flere som har lest "hjelp reg reim" her.. Leste det selv, å skulle til å svare det samme som firewalk..
 #398755  av 3rlend

ikke stram for mye! det gjorde jeg å fikk en irriterende kvinelyd hele tida :P
 #398756  av FireWalk

3rlend skrev:ikke stram for mye! det gjorde jeg å fikk en irriterende kvinelyd hele tida :P
Strammer man for mye så ødelegger man lageret i dynamoen. Man skal kunne klare å trykke reima iallefall en cm ned uten å ta i alt for mye. Det er en grei tommelfinger regel.
 #398761  av 3rlend

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
like greit jeg bytta dynamo da :D
 #398762  av FireWalk

Den blir nok ikke ødelagt med en gang, men over tid ettersom lageret slites pga for mye stress fra reima. Har vært borti det flere ganger tidligere på div. biler..
 #398775  av Mr_Storbrua

Sier de ikke det at man skal kunne vri reima 90 grader.. da er det passelig.. blir vel omtrent som å kunne trykke reima 1 cm ned men..