TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klister til feste av targa pakning?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #398634  av Ole Darkness

Hallo, har tatt av pakningene rundt T-taket for å fjerne rust som ligger og ulmer under, tenkte og punktsandblåse og male over med "Hammerite No.1 Anti-Rust" også spraye et lag med Dinitrol ML over etterpå, burde holde rusten borte en stund :roll:
Men pakningene var festet delvis med et svart seigt klister, noen som vet hvor jeg får kjøpt det?
 #398643  av Mr_Storbrua

Regner med det bare er en tynn stripe med butyl tape.. fåes vel kjøpt hos, f.ek bilxtra, wurth, mekonomen..
 #398678  av Mr_Storbrua

Vet ikke hvor i landet du holder til, men gå inn på www.bilxtra.no, så finner du nærmeste butikk..
 #398687  av Mr_Storbrua

det skal du ikke se bort ifra.. finn den nærmeste, så ringer du de..

Visst ikke så kan jeg sikkert få tak i jeg, å sende til deg.
 #401679  av MR2-Dag

Ole Darkness skrev:Hallo, har tatt av pakningene rundt T-taket for å fjerne rust som ligger og ulmer under, tenkte og punktsandblåse og male over med "Hammerite No.1 Anti-Rust" også spraye et lag med Dinitrol ML over etterpå, burde holde rusten borte en stund :roll:
Men pakningene var festet delvis med et svart seigt klister, noen som vet hvor jeg får kjøpt det?
Bare et tips her, selv om systemet med Hammerite og Dinitrol sikkert er helt ok. Hvis man vil ha skikkelig god rustbeskyttelse anbefales det gjerne å bruke en to-komponent epoksymastic maling. Jeg har brukt det på noen steinsprut skader på min egen bil som var angrepet av overflaterust, etter anbefaling fra flere proffe industrmalere som driver med maling av rørledninger i kraftverk, broer, og annen infrastruktur som blir utsatt for ekstremt aggresivt miljlø. Litt som en bil som blir kjørt på saltede veier :P . Hovedsaklig skulle jeg ta en rustrose som hadde kommet på buen mellom frontruta og kalesjen, så fjernet rusten med en Dremel og la på en ganske feit kladd med epoksy. Når var jeg var ferdig så hadde jeg fortsatt mye maling som var ferdigblandet igjen, så jeg la for moro skyld litt på noen steder hvor det var synlig overflaterust uten å slipe først, og det har holdt to-tre sesonger nå med snø, salt, regn, slaps og all mulig annet uten antydning til gjennomrusting eller at rusten har spredd seg. Jeg syns det er ganske imponerende, og anbefaler det på det varmeste til andre som skal fikse rust på bilen sin, og særlig hvis man ikke har mulighet til å sandblåse først.

Jeg brukte Jotun sin Jotamastic 87 siden jeg hadde tilgang på det, men tilsvarende produkter fra andre produsenter kan sikkert funke like bra.

http://www.jotun.com/jotun/paints/20020 ... 0.2011.pdf

Bare et velment tips som funker. :)
 #402109  av Ole Darkness

Takker for tips :)
Angående Dinitrol ML så er jo det et supert middel til å sprøyte å kline på over alt hvor du ikke ser, eller kommer til skikkelig. Er like tyntflytende som vann og trenger mellom fuger og "metter" rusten. Har sprøyta full kanaler, bagasjerom, hjulbuer og under pakninger til panser og bagasjelokk og div. plasser og ser det svetter ut mellom skjøtene. Virkelig å anbefale :D

http://www.net-blast.com/1201236/alias.html?id=1201231

Dinitrol Metallic er også fint til å ha på etter der hvor det er behov for litt ekstra.