TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhalinskit til 4 AGE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #398715  av ArildM

I utgangspunktet skeptisk, og hvis ting er mistenkelig billig så er det som regel ikke noe å satse på. Ser dog at det er satt 12mnd garanti så det er kanskje grei kvalitet alikevel :)
 #398722  av MR2i

Av de 2 hadde jeg satsa på http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Engine-R ... 33691ee82e

Ene og alene at det er oppgitt hvilke merker som er levert av deler.

King Bearings er kjent og holdbart.
Det var visst 12 mnd garanti på den ser jeg..

Sjekket det andre merket, Rock products.. og de er enormt store.

Så ja, jeg hadde gått for denne. :)
 #398743  av smurfen81

Takk for raske svar.. Men bør jeg gå for standard dim eller overzise? Er det noe som ikke følger med som jeg burde bytte?
 #398779  av MR2i

smurfen81 skrev:Takk for raske svar.. Men bør jeg gå for standard dim eller overzise? Er det noe som ikke følger med som jeg burde bytte?
Du må ha mål på sylinderdiameteren. Det kan være at den er borret fra før til overdimensjon. Om sylinderveggene ser pene ut, og har standard diameter, så er det standard dimensjoner som gjelder.

Må du borre, må du ha tilsvarende diameter på stempler som boringen er på.

Dette er ting du bør/må ha fagfolk til å se på. Ta med deg den tomme blokka, veiv og råder til et verksted som driver med boring av motorer. Få de til å måle sylindrene, lagerklaringer i veiv og råder.

Du får da beskjed om du må borre, samt hvilke dimensjoner alt er på.

Jeg betalte 5.500,- for borring av sylindre, 3-gangs balansering av veiv, plansliping av topp og blokk. I den prisen lå også sliping av alle ventilseter i toppen og bytte av 2 ventiler. Da har man en bunn i motoren som du VET holder i mange mil!