Har en 2jz gte som har funket fint helt til jeg monterte datasprut. Jeg fikk startet den etter å ha byttet til datasprut, større dyser og kammer. Så dro jeg for å få den mappet. Der fikk vi kalibrert tenninga, jusstert litt på bensinmappet så den startet lett og gikk fint på tommgang, stoppet bilen, men da vi skulle starte igjen fikk den ikke gnist på syl 5. Prøvde etter litt feilsøking med original ecu og da fikk vi gnist, å konkluderte med at utgang 5 på datasprutet på en eller annen måte har røket, så vi la sammen leding 6 med 1, 5 med 2 og 4 med 3 fra ignitoren for å kjøre wasted spark slik at ikke utgang 5 er i bruk, men da ble det helt dødt. Ingen gnist i det hele tatt verken med original ecu eller en annen helt lik datasprut (vi-pec v88).
I vi-pec menyen står det at ecu'en ikke får sync signal, altså fra kam sensoren. Funket heller ikke etter å ha koblet ledningene fra ignitoren tilbake. Det jeg har skjekket er;
-Motstand i kam sensorene -> OK
-Målt motstand i veivsensoren -> OK
-Målt motstand i coilene -> OK
-Testet ignitoren på en annen bil -> OK
-Målt om det er forbindelse fra sensoren til ecu'en -> OK
-Målt om det er strøm fram til coiler og ignitor -> OK
Er det noe mer jeg kan skjekke? Alt ser ut til å være OK, men får fortsatt ikke signal fra kam sensorene? Slik jeg ser det, er det eneste som kan gjøre at den fortsatt ikke får signal, at kammen er brukket, og står i ro, men det ville jeg mest sansynelig merket i form av f.eks ulyd. :p
Noen idè'er?
I vi-pec menyen står det at ecu'en ikke får sync signal, altså fra kam sensoren. Funket heller ikke etter å ha koblet ledningene fra ignitoren tilbake. Det jeg har skjekket er;
-Motstand i kam sensorene -> OK
-Målt motstand i veivsensoren -> OK
-Målt motstand i coilene -> OK
-Testet ignitoren på en annen bil -> OK
-Målt om det er forbindelse fra sensoren til ecu'en -> OK
-Målt om det er strøm fram til coiler og ignitor -> OK
Er det noe mer jeg kan skjekke? Alt ser ut til å være OK, men får fortsatt ikke signal fra kam sensorene? Slik jeg ser det, er det eneste som kan gjøre at den fortsatt ikke får signal, at kammen er brukket, og står i ro, men det ville jeg mest sansynelig merket i form av f.eks ulyd. :p
Noen idè'er?
91 200sx 2jz prosjekt