TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Storbrua's GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #398807  av EXS

de kjører vel ikke med dumpventil
 #398810  av Haugrud

hks ssqv er vel noe av dt som er nærmest den lyden hvertfall, bare endel høyere :P
 #398811  av Mr_Storbrua

Nei, vet det. Men man får dumpventiler som lager en lignende lyd.. En kompis av meg hadde en sånn dump, men han husker jo seff ikke noe merke eller noe sånne ting. Så har ett lite håp om at noen her kanskje kan ha peiling..

Visst ikke så spørs det om ikke det blir en hks ssqv..
 #398812  av 2r-e-rik

Mr_Storbrua skrev:Har også lyst på dumpventil. Har da lyst på sånnen som lager omtrent samme lyd som det er i rallybilene.. som plystrer, å ikke dumper.. Noen som skjønner hva jeg mener, å har tips til hvor jeg finner det?
den lyden får du enkelt ved å fjerne original dumpen.. btw så kalles vel den lyden for chatter
 #398832  av Mr_Storbrua

Vet jeg får den lyden ved å kjøre uten dump. Men har hørt det er hardt for turboen, å sliter allerede med å finne en turbo.. Derfor vil jeg ha dump..
 #398946  av Mr_Storbrua

Da er "ny" motoren nyvaska, så får man se hvor mye man får gjort i helga :) Kommer bilder i løpet av helga regner jeg med. Mulig jeg begynner litt i morra.
 #399015  av Mr_Storbrua

Har idag fått bilen opp i bukken, å gjort ting klart til i morra.. Blir spennende å se hvor lang tid jeg bruker på ett motorbytte, skal bytte over vannpumpe å register å div også, så regner med hele lørdagen går med.

Fikk også henta ut skiltene idag, så nå er det bare å få igang motoren.. håper turboen er brukenes..

Visst ikke den er det, så blir det enten "ny" turbo, eller brukt turbo fra Fensport. Noen som vet hvor lang tid det tar fra man bestiller, til man har godsakene på døra?
 #399022  av Haugrud

ca 10 dager fra Fensport..alt etter hvor kjappe de er i tollen;)
 #399024  av Mr_Storbrua

Ok. Så jo de var "out of stock" på turboer... så får se åssen det blir..

Håper bare bilen er kjørbar med den turboen jeg har..

Kanskje man kan gjøre ett forsøk på å overhale selv.. fins jo overhalingskit på ebay, å jeg har 2 turboer..
 #399028  av Mr_Storbrua

Noen som har vært borti denne? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TURBO-XS ... 2c5b75a9de

En som skriver på ett anna engelsk forum, at den høres ut som en "rattlesnake".. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
 #399156  av Mr_Storbrua

Har funnet ut hvilken dump han kompisen min brukte. greddy type rs elns..

Har også fått skiftet motor i helgen, tok noen timer ja, men ting fungerte meget bra.. Sliter litt med en klakkelyd fra venstre drivaksel.. så må vel ha den opp igjen, det får jeg ta til tirsdag, ellers så vil ikke venstre hovedlykt løfte seg, regner med en kobling jeg ikke har fått på.. så får vel kikke litt på det også..

Kommer vel fort noe bilder av helgens jobb i morra.. orker ikke legge over idag..
 #399307  av Mr_Storbrua

Da har jeg funnet ut at jeg må ha ny indre drivknute på venstre foran, en kule som har hoppa ut å kuka det til noe jævli inni der..

Lykta virka etter at jeg fikla med noen koblinger inne der, så regner med det bare var dårlig kontakt.

Skal se om jeg får ut noen bilder i løpet av kvelden...
 #399310  av Mr_Storbrua

her blei det litt bilder...
Vedlegg
IMG047.jpg
IMG047.jpg (193.97 kiB) Vist 1493 ganger
IMG058.jpg
IMG058.jpg (152.75 kiB) Vist 1493 ganger
IMG059.jpg
IMG059.jpg (173.05 kiB) Vist 1493 ganger
IMG060.jpg
IMG060.jpg (177.75 kiB) Vist 1493 ganger
IMG063.jpg
IMG063.jpg (163.63 kiB) Vist 1493 ganger
 #399311  av Mr_Storbrua

Litt flere..
Vedlegg
IMG066.jpg
IMG066.jpg (137.61 kiB) Vist 1492 ganger
IMG067.jpg
IMG067.jpg (180.18 kiB) Vist 1492 ganger
IMG068.jpg
IMG068.jpg (134.46 kiB) Vist 1492 ganger
 #399377  av Mr_Storbrua

Da har "celica_st185" hjulpet meg med ny drivaksel :) eller en gåen en igrunn, men den har den delen jeg trenger uansett, så stor takk til han. Får den i morra, så da satser jeg på å kunne få bilen kjørbar i løpet av morradagen :) Det blir da første testturen med bilen, selv om jeg har hatt bilen i 14 dager :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10