Daniel HS skrev:Siste nytt, fikk ut motoren i dag. Trodde det skulle gå litt tid i og med at jeg gjorde alt alene. Alt i alt har jeg vel brukt 4-5 timer fordelt på 3 kvelder på å få den ned og ut. Blir litt shinings i garasjen i morgen før jeg plukker fra hverandre motoren og ser hva som er gale.Høres ut som en god plan
Fant også en bensinlekkasje på tur-røret, rett foran bakhjulet, så her må litt rør byttes. Ikke rart den bruker mye bensinFor lite bensin kan jo være problemet som gjør at ting ikke er som den skal (for lite bensin er jo aldri bra), men det finner jeg vel snart ut etterhvert som motoren er plukket fra hverandre
Noen som har tips om hva som bør gjøres når den først er åpen og ute?
Planen er iallefall nye rådelagre, smidde stempler og ståltoppakning (og planslipping dersom det trengs), ARP-bolter og bytte så og si alle pakninger på motoren. Tenker også å levere inn blokken til måling og se at alt er ok der.
Utenom motor er planen å bestille Black Diamond borrede og slissede skiver hele veien rundt, slik at jeg kan stoppe go'bilen også. Har mye ellers jeg vil gjøre, men får ta litt etter litt. Alt koster
Hva tåler rådene i denne motoren forresten?
Ellers fikk jeg tak i en frontleppe fra Roger/Motorsporthuset, som skal tilpasses og monteres med tiden. Men først er motor osv prioritert.
Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etterhvert og

Eneste jeg vet, er at jeg er litt skeptisk til ståltopper, i og med at det er omtrent det siste som ryker i motoren vist det skulle gå galt

Toyota Celica GT4 ST185 - Evighetsvarende prosjekt.
Kawasaki zx6r 636 - leketøy
Kawasaki zx6r 636 - leketøy