TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-age`en min er syk :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#39773  av Christian

Om du kjørte bilen uten olje og har hatt klakking i motoren etterpå er det garantert rådene dine som har tatt kvelden...egentlig bare ett tidsspørsmål før de røyk...
I værste fall kan rådene, veiva, veivbukklagera og muligens sylindrene være ødelagt :? Hvorfor i all verden har du kjørt uten olje, bruker den mye olje eller har du glemt å sjekke...?

#39835  av Mr2 Mk2

Christian skrev:Hvorfor i all verden har du kjørt uten olje, bruker den mye olje eller har du glemt å sjekke...?
Den bruker/brukte mye olje,men det var ikke årsaken....Jeg hadde den inne på bukk for å fikse på lyddemperen,og pusse rust samt endel andre ting...Så har jeg for vane å sjekke oljen ofte,og gjorde dette..Men tydligvis har jeg sett feil på et vis :roll: og så kom lydene samme dagen eller dagen etter,men jeg sjekket ikke oljen siden mden "nettop" var sjekket...Men så sjekket jeg det alikevel en dag etterpå og skrapt,peileren viste ingenting helt tørr :(

Er DYYPT nedbrutt nå,har akkurat slept bilen ned til verkstedet,og håper han får sett på det imorra...Føler jeg har hatt maks uflaks med bilen,og er møkklei hele greien...For en ukes tid siden skinte solen og alt var så greit,men det snudde fort :( Om noen vet om en 4-age eller 4 agze motor til salgs så gi beskjed :) Tips mottas med takk :)

#39863  av spkstrp

Hm.. om det er noe til trøst så høres dette ut som meg for 4-5 år siden..
lykke til videre. Hvem skal jobbe på bilen din og hva tar de for det? fikk en deal i tromsø om 7000 kr ellernoe slikt for å ta ut motoren og sette den inn igjen... forutsatt at motoren er identisk.. noe min ikke var :P :(
 #39911  av Bjørn MK1

Rådelagrene som (kanskje) har røket, er antakelig på de sylindrene som ikke fører til at motoren stopper når du drar ut plugghettene? Litt klønete forklart forslag :oops:

#39940  av MRQuoc

leit å høre , håper dette går rette vei etterhvert , ser ut som MK1 ikke liker påske , vi får huske dette til neste påske

#39946  av Mr2 Mk2

Det var såvidt vi kunne bekfrefte bare toppakningen som var sprengt mellom sylinder 3 og 4...Så nå står motorn i deler å venter på diverse snacks...Toppaknig,slipesett,ventil tetninger,reg reim,dynamo reim,oljetrykksføler føler for power lys 2 sync ringer og clutch.

#39947  av jan-erik

Jostein skrev:Det var såvidt vi kunne bekfrefte bare toppakningen som var sprengt mellom sylinder 3 og 4...Så nå står motorn i deler å venter på diverse snacks...Toppaknig,slipesett,ventil tetninger,reg reim,dynamo reim,oljetrykksføler føler for power lys 2 sync ringer og clutch.
Det hørtes jo mye bedre ut enn fryktet. Får håpe det ikke er noe mer, og at bilen snart er på veien igjen Jostein :wink:

#39948  av Amund

som sagt, det kunne vert mye verre..
Godt at det var såpass "enkelt"..

#39949  av spkstrp

hehe, nesten så jeg begyner å tro på reddende engler her nå .. :)

#39959  av Mr2 Mk2

hehe jeg bare frykter at det er rådelagre eller noe i tilleg,for det har vi ikke tenkt å ta ut å sjekke...Men men...Hadde litt dårlig kompresjon så idag har jeg frest ventil sete og slipt ventiler :wink: Jaja håper på at jeg kan frese rundt i dama mi til helgen igjen :)

Men akk faen det var sant,er ikke sikker på hvor gale det er men han som hjalp meg skulle ta bort noe dritt å brukte noe avfettningsstoff,og dermed løste lakken seg opp :roll: Så ut som om noen hadde tegnet med kritt og det ble masse ujevnheter osv på skjermen...Sinnsykt leit,men aner ikke hvor omfattende dette er vi fikk ikke vasket så vi kunne se :?

#39960  av CelicaTurbo

lakken tålte ikke avfettning? Hva er det akrylmaling den bilen er lakkert med da eller var dette snakk om seriøst sterke saker som kom på lakken? :shock:

#39962  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:lakken tålte ikke avfettning? Hva er det akrylmaling den bilen er lakkert med da eller var dette snakk om seriøst sterke saker som kom på lakken? :shock:
mener han brukte sånn quick clean på boks,samma som man renser eks olje fra diverse saker...Men han sa han brukte det på alle mulige biler og ingen hadde tatt skade av det :? Har selv brukt den sprayen mye men aldri på lakk...
Ikke vanlig avfetting som man bruker til motorvask og utvendig vask av bil altså...
 #39963  av Bjørn MK1

Så mye for rådelager teorien min tror jeg :wink:
Klarer du ikke se noe spon i olja tror jeg neppe du har problemer med lagrene :)

#40019  av erling

Jostein skrev:hehe jeg bare frykter at det er rådelagre eller noe i tilleg,for det har vi ikke tenkt å ta ut å sjekke...
Hvorfor ikke? Går vel greit å komme til de vel? Noe må jo ha laget klakkelyden.. Tror de er mos jeg. :?

Bra sylinderene var fine da. :)

#40048  av Christian

Er også litt redd for rådene dine, men om det kun var toppakningen er jo ikke det allverdens da :)
Men tviler endel pga lydene du nevnte... :?