TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpe ny dynamo mr2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #399753  av jonmonty121

Heisann.

Jeg trenger ny dynamo til mk2'n min, jeg bestiller nok en ny en fra usa/uk da disse er MYE billigere der, men jeg trenger en brukt en asap mens jeg venter på delen fra det store utland.

Noen som har peil på om dynamoene fra de forskjellige toyotane vil skape problemer for meg så lenge det er de samme festene og samme plugg(rund)?
Har funnet noen på et par camryer, carina e og celica. Men de har jo ikke samme delenummer i delekatalogen. Min originale er 80amp, de jeg prater om er alt fra 80-100amp, men utenom det ser jeg ingen forskjell på de.

Hjelp ;D
 #399769  av FireWalk

Festene er nok forskjellig. Må nok modifisering til for å få det til å passe. Selve pluggen er jo en smal sak å modifisere. Værre med festet. Braketten er forskjellig også mellom mr2 gti og turbo.
 #402651  av Dipsy

Jeg trenger også ny dynamo, gti mk2en min er importert fra Sveits, noen som vet om pluggen er rund eller oval? Er det enkelt å sjekke dette? Har orginal manual til bilen, in zeh german language da... :lol:
 #402659  av 3rlend

Dipsy skrev:Jeg trenger også ny dynamo, gti mk2en min er importert fra Sveits, noen som vet om pluggen er rund eller oval? Er det enkelt å sjekke dette? Har orginal manual til bilen, in zeh german language da... :lol:
du vet vel hva forskjellen er på rund og oval ? :P
 #402660  av Dipsy

3rlend skrev:
Dipsy skrev:Jeg trenger også ny dynamo, gti mk2en min er importert fra Sveits, noen som vet om pluggen er rund eller oval? Er det enkelt å sjekke dette? Har orginal manual til bilen, in zeh german language da... :lol:
du vet vel hva forskjellen er på rund og oval ? :P
Selvfølgelig gjør jeg det! :lol: Men hos Rogue Motorsport er det 2 like dynamoer, en med oval plugg og en med rund plugg. Jeg må vite om hvilken jeg trenger.
 #402663  av 3rlend

da må du se på dynamoen din om stikket er rundt eller ovalt :P
jeg bestilte fra en fyr på ebay. "ny overhalet"
jeg er mye mer en fornøyd.
 #402667  av Dipsy

3rlend skrev:da må du se på dynamoen din om stikket er rundt eller ovalt :P
Vel da får jeg krype til korset og google hvordan man finner ut av dette :lol:
 #402670  av john_e

Jeg bestillte min dynamo fra twos'r'us.
Passet rett på 3SGE'n den. Var enest litt trang klaring en plass, der jeg måtte file en smule.

Kostet ikke noe mye heller :)
 #402689  av Dipsy

jonmonty121 skrev:Var et bilelektroverksted i Oslo som bygde en ny en til meg, tok to-tre timer og kosta 1800spenn.
Med 1Ã¥rs garanti. Funker bra det. :)

Er billigere med flett ny, da tror jeg heller jeg går for det ;)
 #402695  av jonmonty121

Dipsy skrev:
jonmonty121 skrev:Var et bilelektroverksted i Oslo som bygde en ny en til meg, tok to-tre timer og kosta 1800spenn.
Med 1Ã¥rs garanti. Funker bra det. :)

Er billigere med flett ny, da tror jeg heller jeg går for det ;)
De få hundre kronene jeg sparer på å kjøpe over nett fra USA med lang leveringstid er lite verdt asså. Så hvis det er en feilproduksjon må du sende tilbake, vente enda lenger på en ny en etc.

Dessuten var den helt ny den de bygde.
 #402696  av mr2storbrua

Dipsy skrev:
Du tar av stikket på dynamo og ser om det er rundt eller ovalt... Hva vi har på våre biler hjelper ikke deg, da det fins to forskjellige typer... Hva har du tenkt å google?
 #402700  av Dipsy

mr2storbrua skrev:
Dipsy skrev:
Du tar av stikket på dynamo og ser om det er rundt eller ovalt... Hva vi har på våre biler hjelper ikke deg, da det fins to forskjellige typer... Hva har du tenkt å google?
Tenkte bare at hvis det var mulig for noen her å vite om det er oval eller rund så spør jeg slik at jeg slipper å rote rundt i motorrommet.. Men da får jeg heller sjekke selv ;) Jeg googlet hvor faen dynamoen har gjemt seg osv. Leste det at det er no dritt å bytte den pga at den ligger et stykke nedi og det er trangt som fy. Men men, det skal nok la seg gjøre å bytte.