TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Storbrua's GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #399959  av Mr_Storbrua

Da er turbotrykksmåler montert, eller kobla, for den stod der når jeg kjøpte den. Lader 0,4. er vel kanskje turboen som ikke orker mer.. den har dårlige blader på eksosturbinen. En ting jeg la merke til, at turbotrykksmåleren viser 0, når jeg ikke toucher gassen, men om jeg trykker litt på den, så åpner den for vakum. Men jeg har kobla måleren på gassspjeldet. Er det det som gjør at den alltid viser 0 når jeg ikke rører gassen?

Vurderer å kjøpe fmic, noen som har en formening om denne?: http://www.gotsmoked.no/tuningshop/deta ... sef=hcccfp

Kan jeg bruke denne til seinere prosjekter også? Mtp endel høyere effekt..
 #399978  av Daniel HS

På gasspjeldet eller innsuget? Vil anbefale pluggen bakpå, eller helt på høyre siden om du skal få korrekt.
 #399996  av Mr_Storbrua

på selve spjeldet. men skal finne en anna plass. høyre side når man sitter i bilen da eller? har du synspunkter på ic'n?
 #400008  av MOTORSPORTHUSET

jeg vet om en kar som har en nesten ubrukt garret gt30 kulelagra til 420hk.
hanselger for 7. den er lynrask i spoolupen.???? noe for deg?
 #400015  av Daniel HS

Mr_Storbrua skrev:på selve spjeldet. men skal finne en anna plass. høyre side når man sitter i bilen da eller? har du synspunkter på ic'n?
Høyre når du ser på innsuget, er ganske store nipler.. Tror 6mm slange passer ypperlig
 #400023  av Mr_Storbrua

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg vet om en kar som har en nesten ubrukt garret gt30 kulelagra til 420hk.
hanselger for 7. den er lynrask i spoolupen.???? noe for deg?
Tja.. hva mer må gjøres før jeg kan bruke den? Anna enn å sveise om manifolden? Kan jeg bruke den med original hjerne å dyser?
Daniel HS skrev:Høyre når du ser på innsuget, er ganske store nipler.. Tror 6mm slange passer ypperlig
Jeg fant en grei plass å sette den. Så det funker greit nå.

Ingen som har noe innspill på intercooleren? Eventuell link til ett greit kit med slanger..
 #400027  av MOTORSPORTHUSET

må sveise adapter slik som st185her på forumet gjorde immelom.
du må ikke lade så mye så vil det gå. vis du vil lade litt mer må du ha sprut.
 #400028  av Mr_Storbrua

Skal tenke litt på denne her roger. Mye kan jeg lade uten sprut? Å ca hvor mye effekt vil jeg havne på da?
 #400091  av Mr_Storbrua

Mulig min bror er interessert i den. I sin mr2 med gen3. turbomotor.

Jeg prøver å overhale min turbo først selv. Så vil jeg spare penger til min motor heller. Da blir denne turbo'n for liten.

Men vurderer å kjøpe fmic. Kan jeg bruke samme ic på ca 250 hk som 500hk? Eventuelt hvilken størrelse trenger jeg?
 #400142  av Mr_Storbrua

Takk for svar :) da blir nok det bestilt om ikke så lenge. Lyst på dumpventil, å da er det kjekt med cooler au :) litt bedre plass til dumpen :)
 #400214  av Mr_Storbrua

Ett lite bilde :)
Vedlegg
IMG083.jpg
IMG083.jpg (53.38 kiB) Vist 1196 ganger
 #400306  av Mr_Storbrua

Da har jeg kjøpt fmic. Så får se når jeg kan rekke å montere den. Regner med jeg kjøper dump av en kompis..
 #400336  av 3rlend

kommer til å bli dritrått :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10