TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støydemping av Hiace.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #399963  av Corolla T Sport

Jeg har nylig kjøpt inn en 2002 mod hiace. Det kan vel trygt sies at den trenger lyd demping. I den forbindelse har jeg kjøpt inn 4m2 med dempemateriale. Spørsmålet er hvor det gjelder å dempe, og må man dempe hele flaten? Jeg har lest at det holder å dempe 25% av flaten, stemmer dette?

Håper noen har vært igjennom denne prosessen og kan dele sine erfaringer med meg!
 #399979  av Ã˜rjan

Alt.. inni dører.. under dørkenteppet, mot torpedoveggen, TAKET og sideveggene baki gjør STOR forskjell .gjort dette på vår.. og bytta alle tepper og lagt på sky på alle karosseriflater.. er omtrent helt stille nå.. eneste torpedoveggen som skulle vært tatt litt mer.
 #400035  av Corolla T Sport

Ørjan skrev:Alt.. inni dører.. under dørkenteppet, mot torpedoveggen, TAKET og sideveggene baki gjør STOR forskjell .gjort dette på vår.. og bytta alle tepper og lagt på sky på alle karosseriflater.. er omtrent helt stille nå.. eneste torpedoveggen som skulle vært tatt litt mer.
Okei, hvilket materiale har du brukt til støydempingen? Jeg har kjøpt inn 4m2 til bilen av bedre kvalitet. Det kostet en del, og derfor lurer jeg på om det finnes produkter som fungerer til en hyggelig pris! Ser du skriver at du har brukt sky, hva er det?

Ser for meg at det var trangt å komme til mot torpedoveggen ja ;) Blir en jobb dette ser jeg, men kan legge litt rca kabler klar til fremtidig aktiv sub i samme slengen.
 #400058  av Ã˜rjan

Bruk bare støydempingsmatter fra biltema, billig og fungerer bra sålenge du dekker alt.

Torpedoveggen var trang ja, men tok det når vi bytta motor..

Sky = Alcantara lignende stoff