TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Evighetsmaskin

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #400182  av ErlendE9

Hei toyota folk :)

kanskje dette e dumt spørsmål men jeg bare lurte på

hvordan klarer japanere å lage en motorer som er slitesterke og bare går og går ?

og annen ting hvorfor er japanske biler er så turtallsvillige enn europeiske biler feks uansett motorvolum ?

er det noen som vet ?
 #400212  av ArildM

Kanskje det definitive svaret på akkurat det spørsmålet 8)
 #400213  av ke25-toyoglide

tja, ikkje i forhold tilo hva som helst.
Ta en liten Fiatmotor f.eks. lite som er så turtallshissig som de.
Men sammenlignet med de fleste Tyske..... så ja.
 #400222  av Zepticon

ErlendE9 skrev:Hei toyota folk :)
hvordan klarer japanere å lage en motorer som er slitesterke og bare går og går ?
Er nå ikke alle japser som er like slitesterke.
SÃ¥ har du jo de gamle mercedesene med jernblokk som lett klarer 1mil og mere til.
Og annen ting hvorfor er japanske biler er så turtallsvillige enn europeiske biler feks uansett motorvolum ?
er det noen som vet ?
Fordi de er produsert slik. Andre avgiftsregler gir andre motorer. Bare se på hvordan bilparken endret seg når diesel ble favorisert. Er det avgifter på volum da må man produsere mye hester på lite volum, og det gjøres høyt oppe i registeret. Europeiske biler er da kansje laget mer momentsterke nede i registeret. Å endre på dette er ganske lett, og kan gjøres både via eksos, innsug og kammer.
 #400237  av twincam

Zepticon skrev:
ErlendE9 skrev:Hei toyota folk :)

Er nå ikke alle japser som er like slitesterke.
SÃ¥ har du jo de gamle mercedesene med jernblokk som lett klarer 1mil og mere til.
Ei hel mil å ja? hehe

(ment som en spøk for de som ikke tok den)
 #400244  av ArildM

Hehe good one :mrgreen:
 #400246  av inzane2012

jaggu ikke værst at merce har motorer som klarer å holde 1mil ja, hva blir det neste mon tro? 2? ;)
 #400249  av Julebrus

Derfor Italienske biler bryter sammen med en gang, fordi dem bruker som regel motorer fra merce med liten m :lol:

kjenner en som har en Honda S2000 som han drar til turtallsperra hver gang, han er en idiot men bilen har tålt det i snart 4 år :shock:
 #400257  av Zepticon

Underbevistheten min nektet å si noe positivt om dem:S
 #400265  av bose

Joda, japan har kommet med mange gode og holdbare biler, men dog en smule kjedelige..? Men sånn utenom bil-industrien så har dem jo kommet med mye som er regelrett søppel også...

Og andre ting igjen som virkelig gir europerene seriøs konkuranse...
 #400275  av 2r-e-rik

Julebrus skrev:Derfor Italienske biler bryter sammen med en gang, fordi dem bruker som regel motorer fra merce med liten m :lol:

kjenner en som har en Honda S2000 som han drar til turtallsperra hver gang, han er en idiot men bilen har tålt det i snart 4 år :shock:
eneste motorene jeg har hørt om som raser av å ligge på turtallsperra er di 6 sylindra motorene til bmw.
men ikke m motorene da.. dem tåler å smaka..
 #400282  av Julebrus

Det er meste er dritt uansett hvor det kommer fra, det er bare en liten prosent som er kvalitet :|