Da har jeg fått skrevet ut dokumentet jeg skal ha med meg ved visningen av MR2'en.
Måtte koble fra trykkregulatoren for å få lite nok effekt.
137,5 hk. Men dreiemomentet økte fra 142Nm til ca 200 Nm. 0,65 bar trykk. Dette er minste effekt vi klarer å få ut av motoren uten å koble om slik at trykkregulatoren ikke har innvirkning på effekten som avgis.
167,7 hk er absolutt det minste vi klarer å få ut.. hmm..
Selv om wastegaten åpner, øker faktisk trykket litt.. er nok å ta av altså.. hehe.. 212 Nm Luksusproblem når man plages med å få lite nok effekt..
Da jeg kobler regulatoren på normal måte vist i tegningene i en av de tidligere postene, har jeg 200 hk og 320 Nm.. 0,8 bar trykk. Som jeg kjører med om dagen nå..
Lage nye videoer i morgen om det ikke regner for gæli.. for å se forskjellen på de første filmene og nå..
Ellers har jeg fått lært litt om injector timing. Innsprut foran lukket, varm ventil for beste forbrenning og økonomi. Mens om man ønsker mest effekt, skal man ha innsprut på åpen inntaksventil.
Med standard 4AGZE kammer innebærer det 365 grader på økonomi, og 575 grader for effekt. Kommer til å kjøre 575 grader på belastninger over 50% gasspedal og over 3000 RPM. 2800 RPM er også når TVIS åpner, så det kan være strategisk å koordinere de to variablene.
Må få ordnet det sånn at jeg kommer lavt nok ned i effekt når jeg er på langtur.. I tilfelle man skulle havne oppi noe møl som Biltilsynet finner på....
Måtte koble fra trykkregulatoren for å få lite nok effekt.
137,5 hk. Men dreiemomentet økte fra 142Nm til ca 200 Nm. 0,65 bar trykk. Dette er minste effekt vi klarer å få ut av motoren uten å koble om slik at trykkregulatoren ikke har innvirkning på effekten som avgis.
167,7 hk er absolutt det minste vi klarer å få ut.. hmm..
Selv om wastegaten åpner, øker faktisk trykket litt.. er nok å ta av altså.. hehe.. 212 Nm Luksusproblem når man plages med å få lite nok effekt..

Da jeg kobler regulatoren på normal måte vist i tegningene i en av de tidligere postene, har jeg 200 hk og 320 Nm.. 0,8 bar trykk. Som jeg kjører med om dagen nå..

Lage nye videoer i morgen om det ikke regner for gæli.. for å se forskjellen på de første filmene og nå..
Ellers har jeg fått lært litt om injector timing. Innsprut foran lukket, varm ventil for beste forbrenning og økonomi. Mens om man ønsker mest effekt, skal man ha innsprut på åpen inntaksventil.
Med standard 4AGZE kammer innebærer det 365 grader på økonomi, og 575 grader for effekt. Kommer til å kjøre 575 grader på belastninger over 50% gasspedal og over 3000 RPM. 2800 RPM er også når TVIS åpner, så det kan være strategisk å koordinere de to variablene.
Må få ordnet det sånn at jeg kommer lavt nok ned i effekt når jeg er på langtur.. I tilfelle man skulle havne oppi noe møl som Biltilsynet finner på....
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2