Skal ta med storkamera i morgen! Brukte Sun Gard film, herlig å jobbe med

kjøpe filmen min av Lyd På Hjul as i Bodø, men regner med at du får kjøpt det fra nettet. Ordnet en spruteflaske med mildt såpevann (zalo eller grønnsåpe), sprøytet såpevannet på utsiden av vinduet. La filmen med innsiden mot ruten og brukte er ren og myk sparkelspade til å dra ut vannet fra filmen. Så brukte jeg en varmluftpistol med 50-70 gradet mens jeg dro ut med sparkelspaden. Skjærte filmen sånn høvelig til med rustfritt blad slik jeg ville ha den og fortsatte å dra ut vannet med sparkelsaden. Når alle streker og bobbler er borte, skal du dra filmen bort fra ruten for begynne å legge filmen på innsiden. Grunnen til at dette ble gjort først er for å krympe og trekke ut spennet i filmen. Filmen er jo helt rett mens rutene er buet i alle retninger! Når du tar ut noe av spennet i filmen former den seg etter ruten og du vil senere få et bedre resultat. Så vasket jeg ruten innvendig å sprøytet godt med såpevann på innsiden. Nå skal du ta bort bestyttelsesfilmen for limet til filmen. Når du har fått åpnet den litt tar du såpe på fingertuppene for å ikke ødelegge limet. Mens du drar av beskyttelsesfilmen sprøyter du såpevann mot limet hele tiden. Legg filmen mot ruten og dra ut vannet under filmen. Dette gjør du hele tiden til alt av bobbler blir borte. Er det forsatt litt for mye spenn i filmen og det kommer opp streker, kan du varme litt med 50-70 grader og dra det ut med sparkelspaden. Skjær bort all unøvendig film og dra ut alt av vann for det ikke er mer igjen! Da burde du være ferdig og good to go!

Er lettere enn de fleste tror! Usikker på om jeg skal sote targa'en..