TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av registerreim - pris

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #401129  av GhostRider88

Nærmer seg bytte av regreim på mr2'en min nå, da det er snart 8 år siden den ble byttet (2003 da bilen kom til Norge) Så det er altså alderen som gjør at jeg må bytte.

Har fått et prisoverslag på 4000-5000,- inkl. deler hos mitt lokale Toyota verksted. Er dette et godt tilbud, eller er det noen andre som har tips til andre steder som gjør dette billigere, men som gjør et godt arbeid?
Helst i nærheten av Telemark..
 #401142  av Haugrud

Du får det nok ikke mye billigere enn den prisen du har fått der..må du nok over på den svarte siden :P
 #401155  av ErikG

Om det er med strammehjul og løpehjul synes jeg det er en VELDIG god pris.
 #401158  av GhostRider88

mr2storbrua skrev:Bytt vannpumpe i samme slengen... Prisen høres ikke gal ut.

Er dette noe som er nødvendig og vil det øke prisen mye? og er det "easy fix" å gjøre i kombinasjon med bytte av reg-reimen?
 #401161  av Mr_Storbrua

Kanskje nødvendig... er veldig greit å bytte samtidig, ellers kan du risikere at vannpumpa ryker rett etter reimskifte, å da må du gjøre samme jobben igjen.. Kjekt å bytte den når alt er ute allikevel..

Men hadde ikke du beams?
 #401171  av GhostRider88

Mr_Storbrua skrev:Kanskje nødvendig... er veldig greit å bytte samtidig, ellers kan du risikere at vannpumpa ryker rett etter reimskifte, å da må du gjøre samme jobben igjen.. Kjekt å bytte den når alt er ute allikevel..

Men hadde ikke du beams?

Kan rådføre meg med Toyota hvor jeg skal foreta reg-reim skifte :)

Er nok ikke jeg som har beams nei. Har en velholdt 3S-GE :)
 #401175  av GhostRider88

mr2storbrua skrev:Det tar kanskje 5 min ekstra og gjøre dette i kombinasjon med regreim bytte, er ikke helt sikker på hvor mye en ny pumpe koster.
SÃ¥ det vil da i praksis si at det kun er ekstra delekostnad som kommer i tillegg :)
 #401177  av Haugrud

ja, men aller fleste verksteder tar med vannpumpe når de setter opp pristilbud når pumpe sitter i registeret, så du kan jo høre med de om den er med..er egentlig ikke mye å lure på, er bare å skifte den..
 #401180  av Drafter

GhostRider88 skrev:
Mr_Storbrua skrev:Kanskje nødvendig... er veldig greit å bytte samtidig, ellers kan du risikere at vannpumpa ryker rett etter reimskifte, å da må du gjøre samme jobben igjen.. Kjekt å bytte den når alt er ute allikevel..

Men hadde ikke du beams?

Hvis du ikke har byttet reg reim på 8 år og kaller motoren din velholdt? :P
Bare flaks at det har gått som det har gått..
4000-5000 kan vel ikke stemme uansett, det jo sikkert det dem tar i kun arbeidet.. + like mye i deler :wink:
 #401182  av GhostRider88

Drafter skrev:
GhostRider88 skrev:

Men hadde ikke du beams?

Hvis du ikke har byttet reg reim på 8 år og kaller motoren din velholdt? :P
Bare flaks at det har gått som det har gått..
4000-5000 kan vel ikke stemme uansett, det jo sikkert det dem tar i kun arbeidet.. + like mye i deler :wink:
Haugrud: Kommer til å bytte vannpumpe samtidig også tenker jeg :) For ser på tegningen av regreim huset at vannpumpe er en del av systemet.

Drafter: Jeg har forholdt meg til antall km og ikke år, men innså i våres at jeg kjører for lite til å bruke antall km som måleindikator på bytte av reim. Heldigvis så er det ikke noe som blir slått i stykker i motor om reima ryker.
Ang pris så er dette inkl deler og arbeid. Tar ca 2 timer å bytte reim og det koster 1000,- i timen og rundt 2000 i deler. Da gjør jo regnestykke seg selv ;)
 #401199  av lasse

Like greit å ta vannpumpa samtidig ja, skiftet kun reim på min når jeg kjøpte bilen, kosta meg 2700,- hos Toyota den gang (i 2004) , mer eller mindre ett år etter begynte det å pipe i vannpumpa... Bilen var da gått ca 110000km.
 #401201  av GhostRider88

lasse skrev:Like greit å ta vannpumpa samtidig ja, skiftet kun reim på min når jeg kjøpte bilen, kosta meg 2700,- hos Toyota den gang (i 2004) , mer eller mindre ett år etter begynte det å pipe i vannpumpa... Bilen var da gått ca 110000km.
Da er det ikke noe å lure på. Vannpumpe blir byttet samtidig :) Kommer til å gjøre dette til våren igjen, for nå er det like før mr2'en skal få sin vinterdvale.

2700 var jo veldig rimelig, men tatt i betraktning at dette var i 2004, så har vel prisen steget en del i takt med alt annet.. :?
var dette inkl deler og arbeid?
 #401210  av mulle-mek

rem skal byttes etter 5 år eller når km er nådd
leverandøren anbefaler detta pga gummin blir eldet og kan ryke