TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #401484  av GhostRider88

I jakten på en 92+ frontleppe, så kom jeg over en såkalt EZ-LIP frontleppe, som festes med tape under den originale leppen. Denne skal være så sterk at den ikke detter av ved vask, avfetting, smøremidler o.l

Passformen skal også være bra, da den formes etter leppen (elastisk gummi)

Bilder av produktet med link:

Bilde

Bilde

Bilde

http://ezlip.com/index.html

Skal poste bilder når leppen er montert :) Håper at resultatet blir noen lunde, siden jeg mener bilen min fortjener en 92 lignende leppe siden den tross alt er en tidlig 92mod.
 #401499  av magnesmurf

Hadde en slik på den gamle subaruen min. Bare du vasker godt under fangeren først sitter den som støpt etterpå. Absolutt verdt de få kronene den koster.
 #401510  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Hadde en slik på den gamle subaruen min. Bare du vasker godt under fangeren først sitter den som støpt etterpå. Absolutt verdt de få kronene den koster.
Så betryggende å høre :) Da er det bare å glede seg til den kommer og gjøre et godt forarbeid før den festes :)
 #401513  av magnesmurf

Spent på å se om den kler mr2 også :wink:

Her er hvertfall et bilde fra når den var på imprezaen.
Et lite tips er å smøre den inn med plastfornyer fra feks meguairs (trim detailer), da ser den mye bedre ut. Blank isteden for matt.

Bilde
 #401530  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Spent på å se om den kler mr2 også :wink:

Her er hvertfall et bilde fra når den var på imprezaen.
Et lite tips er å smøre den inn med plastfornyer fra feks meguairs (trim detailer), da ser den mye bedre ut. Blank isteden for matt.

Bilde

Utrolig godt den tok seg ut på subaruen! Skal bli moro å se om den kler mr2'en også. Har forhåpninger om at det kan ligne 92 frontleppen, så vi får se. Skal også sende inn noen gode bilder til ezlip av resultatet. Fikk 15 dollar i rabatt og fri frakt for å gjøre det :) De hadde ikke noen bilder av mr2 med denne leppen, så jeg skal bidra ;) Og da kommer den plastfornyeren godt med :) Takk magnesmurf 8)
 #410097  av GhostRider88

Da er omside mr2'en ute på veien igjen etter en vinter i garasjen. Nå har jeg også fått festet ez-lipen og jeg må si jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Minner litt om 92 leppa og tok bare 15 min å tilpasse og montere :)

Post gjerne kommentarer 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #412598  av GhostRider88

Etter en hel dag med polering og bare kos, så er mr2'en offisielt klar for sommersesongen 8)

Vasket først med bilshampo, gikk over med:Bilde
og fjernet urenheter i lakken, så polerte jeg med Bilde

SÃ¥ gikk jeg tilslutt over frontleppe, skvettlapper og bakfanger med Bilde

Ble meget tilfreds med resultatet :)

Har også bestilt med en del TRD snacks:
*TRD weel center caps Bilde
* TRD sigarett tenner (12v) Bilde
*TRD antisklimatte til dashbord Bilde
*TRD håndbrekk skinn/Håndtak Bilde
Samt en rattfjernkontroll til min JVC spiller

Biler vil bli postet om ikke lenge :)
 #412661  av GhostRider88

Tusen takk :)

Ble meget positiv overrasket over hvor godt EZ leppa passet mr2'en og jeg vil mene at det er den letteste og billigste måten å anskaffe seg en 92 look-a-like leppe :) Anbefales og godt er det å vite at den leppa er motstandsdyktig mot rensemidler og vask. :) Detter med andre ord ikke av om man ikke fysisk river den av med makt.
 #412726  av GhostRider88

Falt for fristelsen i å anskaffe meg et KN innsats luftfilter (TOYOTA MR2 2.0 F/Inj 90-00 All - PART NO: 33-2030), som passer i den originale luftfilterboksen. Skal etter sigene gi mellom 1-4 hk mer og mer drivstoff effektiv. Prisen fra Storbritania inkl. frakt ble på ca 500,- og er vesentlig billigere om man kjøper det her i Norge. Lette en stund etter bedre priser på ebay og twosrus, men fant ikke noen som var billigere.
Bilde

Så gjenstår det å se om filteret gir noe merkbar effektøkning og billigere tankpåfyllinger ;)

Noen som har erfaringer med KN innsatsfilteret?

Kjøpte også 4 par med H3 leddpærer til tåkelysene, da jeg begynner å bli lei av at biltema sine H3 pærer kun varer maks en sesong..

Bilde
 #412727  av magnesmurf

Har erfaring med K&N sitt konfilter som er spesial laget for mr2.
Og den erfaringen er veldig positiv 8)

Det følger med nytt rør som har plass til luft temp og luft masse sensorer.
Og motoren blir mye mer responsvillig, samt får mye tøffere lyd.

Nå har du vel allerede bestilt innsatsfilter, men blir du skuffet så gå for et helt KN filter kit. Da blir du ikke skuffet hvertfall :wink:
 #412747  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Har erfaring med K&N sitt konfilter som er spesial laget for mr2.
Og den erfaringen er veldig positiv 8)

Det følger med nytt rør som har plass til luft temp og luft masse sensorer.
Og motoren blir mye mer responsvillig, samt får mye tøffere lyd.

Nå har du vel allerede bestilt innsatsfilter, men blir du skuffet så gå for et helt KN filter kit. Da blir du ikke skuffet hvertfall :wink:
Takk for tilbakemelding :) Har allerede betalt for innsatsfilteret, men trur jeg kommer til å bli fornøyd, etter å ha lest en hel rekke positive poster på ulike bilforum, samt lest egenskapene:
K&N's replacement air filters are designed to increase horsepower and acceleration while providing excellent filtration. We make over 1,200 different replacement air filters for virtually every vehicle on the road. These filters are washable and reusable and are custom designed to fit into your existing factory air box. Their drop-in design means adding performance is simple. With most vehicles you simply remove the disposable air filter and replace it with a K&N. See applicable instruction sheet for details. Our stock replacement air filters for street vehicles are covered by our famous K&N Million-Mile Limited Warrantyâ„¢ and will be THE LAST AIR FILTER YOUR VEHICLE WILL EVER NEED.
 #412770  av ArildM

Toyota og andre bilfrabrikanter bruker mye penger på å utvikle gode luftfilter med best mulig filtreringsevne, og sånn sett er industrien med sportsluftfilter en industri med kunstig godt rykte. Men fordelen er at KN i alle fall lager gode filter som filtrerer godt, noe få andre (med unntak av Apexi) kan skryte på seg. Mye av effekten er nok opplevd effekt av at du får høyere lyd, men mer innsugslyd er aldri dumt :wink:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 102