TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #401557  av bose

200hk syns jeg ser "riktig" ut med tanke på både kunde-gruppe og hva den konkurerer mot.. Den har ca 1kg per hest mindre enn den gamle AE86 (AE86 :7.86, FT86:6.15)

Liker også at de har klart å holde vekta nede på under 1300kg, noe de definitivt ikke hadde klart (innenfor budsjett) med 400hk ;)

Se på MX5 blandt annet, som knap nok har endret power/weight ratio siden den første kom på slutten av 80-tallet...
 #401565  av Mr_Storbrua

Her har du sportsbil for deg "Julebrus"

[youtube][/youtube]
 #401566  av Julebrus

bose skrev:
Synes en sportsbil burte veien rund 1,5-1,6.
:shock: :shock:

Hørt om Lotus...!?
Ja det er en Engelsk bil, å det sier alt. Lotus er lave og derfor kommer det ikke så mye luft under bilen som river i understellet.

Har kjørt mange tunge og lette biler, og tunge biler ligger bedere rett frem. Det sier seg selv at en stor stein trenger høyere lufttrykk enn en liten stein, for og kunne flytte på seg...
 #401567  av Mr_Storbrua

Men en sportsbil skal jo "spise" svinger. Ikke bare gå fort rett fram..
 #401569  av bose

Julebrus skrev:
bose skrev:
Synes en sportsbil burte veien rund 1,5-1,6.
:shock: :shock:

Hørt om Lotus...!?
Ja det er en Engelsk bil, å det sier alt. Lotus er lave og derfor kommer det ikke så mye luft under bilen som river i understellet.

Har kjørt mange tunge og lette biler, og tunge biler ligger bedere rett frem. Det sier seg selv at en stor stein trenger høyere lufttrykk enn en liten stein, for og kunne flytte på seg...
Det du sikter til her er ikke mangel på vekt, men aerodynamiske egenskaper..og som nevnt, "rett frem" er en smule uinntresant...
 #401570  av bose

Julebrus skrev:Er litt som Amerikanere, liker å kjøre fort rett frem. :wink:

Supra har en passe vekt på 1,5.
Ikke for å virke frekk her nå , men da er ikke du i kundegruppa til FT86, eller andre konkurerende biler i samme klasse.. Og Supra er ikke en sportsbil i ordets rette forstand. men en "GT Cruiser" med god motor.. ;)
 #401572  av Julebrus

bose skrev:
Julebrus skrev:Er litt som Amerikanere, liker å kjøre fort rett frem. :wink:

Supra har en passe vekt på 1,5.
Ikke for å virke frekk her nå , men da er ikke du i kundegruppa til FT86, eller andre konkurerende biler i samme klasse.. Og Supra er ikke en sportsbil i ordets rette forstand. men en "GT Cruiser" med god motor.. ;)
Har ikke noe problem med lette biler, men dem begynner og vingle i 130+

Når jeg kjører i 120 sona i Sverige pleier jeg og ligge i 140-145, og da synes jeg IS200 vingler ganske mye av lufttrykket.
Bryr meg ikke, men litt irriterende når man skal kjøre 20-30mil :wink:
 #401573  av bose

At en IS200 vingler i 140-150 hørtes for meg veldig merklig ut.. Har selv gjort 190+ med AW11 uten problemer.. sikker på at lufttrykk osv er på stell? evnt ta en hjulstillingskontroll...
 #401574  av Julebrus

Første gangen jeg hadde is200 på service, sa jeg at det kunne være noe galt med bilen siden den vingla litt i høy fart. Da fikk jeg beskjed om at IS200 var litt vinglete i høy fart, fordi styringa er så sensitiv at hvis veien var litt ujevn ville bilen vingle...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 35