TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 MK1 AGTE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401604  av john_e

Jeg tror det vil være lurest å bare få tak i et nytt karosseri :( Snakker om mange arbeidstimer hvis det er så ille som det høres ut :|

Er det rust i de bærende delene av karosseriet da?

Gulvplater og kanaler kan du få laget til blikkenslager om du lager malene.
 #401618  av camryv8

MR2i skrev:Da har man vært hos et karosseriverksted for å få pris på de rusthullene ved kanalendene...

NEDSLÃ…ENDE!! :(

Det var faktisk ikke mye hel metall NOE sted under hele bilen. Alt har vært dekket av plater og kitt-lignende understellsmasse!!!
Iogmed så mye var dekket over, anbefalte verkstedet at man sandblåste alt under.. etter å ha fjernet all innredning..

Skal jeg få bilen rustfri i Norge, stoppet det nok ikke på 15.000,- på et vanlig verksted..

Snakker om å kjøpt katta i sekken... :shock:

Mistet litt motet her nå gitt...

Så... hva gjør man?

* Kjøpe et nytt karosseri som er bra, og skifte over motor og drivverk fra min,
så selge deler fra min.. det som måtte være igjen..

* Sende bilen til et verksted i feks Polen og få gjort all jobben der til halve prisen

* Få en privatperson i Norge som tar på seg å fikse den for halve prisen..

Vet det finnes skjermbuer og støtfanger å få kjøpt.. men gulvplater..? Kanaler?
både gulvplater og kanaler og sveising av dette kan jeg fikse til en grei pris.. hvor holder du til i verden? pm eller tlf 99457921
 #401626  av Zepticon

Rust?

Det fantastiske med metall er at det kan bøyes, hammres og formes slik du vil. Kjøp sveiseapparat og sett i gang :)
Bilen blir så mye mer verdt for deg når du har betalt i blod, svette og tårer (og mye bannskap!).
 #401628  av MR2i

Zepticon skrev:Rust?

Det fantastiske med metall er at det kan bøyes, hammres og formes slik du vil. Kjøp sveiseapparat og sett i gang :)
Bilen blir så mye mer verdt for deg når du har betalt i blod, svette og tårer (og mye bannskap!).
Det er en grunn til at jeg aldri har gjort annet enn å skifte lyspære siden 1982.. Jeg er en kløne på praktiske ting.. Men en datamaskin, teoretisk fysikk og nanoteknologi.. DA er jeg med..

Jeg er NESTEN like ille som han som sveiset seg sperre som er på forsida av ts-ogn.. hehe..

Det er også derfor jeg har fått en til å gjøre alt arbeidet på MR2-prosjektet.. :)
 #401632  av ArildM

Ikke glem vår praktiske "Ressurser/Linker" del av forumet:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 64&t=38196

Hvor denne står: http://www.eurosport-uk.net Reparasjonspaneler, kanaler osv

Ellers så har du jo også Paul Woods (Woodsports), som reparerer rust og lakkerer opp bilen på nytt for 30'000 da ;) Må kombineres med en tur til England dog.
 #401688  av MR2i

Har fått noen telefonnr til noen polakker som har drevet på for det norske markedet i noen år.. gode referanser.. prøver det på mandag.. :)
 #407624  av MR2i

Da har jeg fått børstet støv av doningen og tatt første turen!!
Etter noen måneder med Passat Diesel ble det en brå overgang! 8)

Har nå bestilt time på onsdag for å gjøre ferdig det siste for å dra ut de siste 100 hk'ene.. Ut med tank og bytte bensinpumpe, montere alt tilbake og sette på ledningene til trykkregulatoren.

Det blir også ombygging av plasseringen av luftfilteret. Blir for nært bakken slik at vann/saltlake og masse annet dritt blir for nærgående.. Gruer seg bare man ser et bløtt felt i veien..
Men å finne plass til det..??? Hmm...
2012-02-16 17.41.14.jpg
2012-02-16 17.41.14.jpg (1.43 MiB) Vist 1115 ganger
 #407636  av MR2i

3rlend skrev:vår?:P
er jo stor vinter der :D
hva med å prøve å lage til et skjold til luftfilteret?
Ja, det var meldt 7 varme dagen etter.. så jeg ORKA ikke å vente.. så jeg fikk ordna strøm og starta opp den for første gang den kvelden da bildet ble tatt..

Dagen etter ble det en liten tur rundt nabolaget.. men søndag var det såpass at hovedveien var helt bar.. og tørr! Ble 12 mil! :)
GØY!!

Angående skjoldet, så hemmer det fri, kjølig luft rundt.. mekanikeren min mente det burde gå an å få satt en 45 grader silikonslange fra turbo og opp mot luftinntaket på siden.. da vil innsuget få ren, frisk luft fra sida.. og da kan jeg sette opp ECU til å starte vifta tidligere dersom innsugsluften blir for høy i tillegg..

Tror det er en god plan...
 #407895  av MR2i

Da er endelig bensinpumpen fra Walbro på plass.
Jeg kunne da koble til turboreguleringen (N75) og enable den i ECU.
Dessverre finnes ingen bruksanvisning på dette i originaldokumentene..
Så det ble noen mil cut & try. Satte alt på 0 og justerte opp til jeg begynte å merke endringer i økt trykk.

Kjørte før med 0,9 bar. Nå 1,1 bar... ble litt mer fart i sakene.. :) Og adskillig mindre lag mellom giringene..
Men nå blir det full service, skifte av filtre, olje, plugger +++ før man drar på mer trykk..

Og jeg bør strengt tatt få tak på en bruksanvisning hvordan man stiller inn 'boost control'-settingene.. Cut & try duger ikke...
 #407996  av steffen karlstad

MR2i skrev:Da har jeg fått laget et par nye filmer.
Ble egentlig litt skuffet over hvor lite man merker forskjellen på film. Spes innvendig. Men når man ser de 2 utvendige filmene, så merker man forskjellene gitt! :)

Film 1 innvendig:
[youtube][/youtube]
Film 2 innvendig:
[youtube][/youtube]

Film 1:
[youtube][/youtube]
Film 2:
[youtube][/youtube]

Hva girer du på 4500?

Neste filmene blir med 1,2-1,3 bar.. skjer nok mer da.. 8)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 29