TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 TTE Senkefjærer montert :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38337  av 2kMK3

Har nettopp montert senkefjærer fra TTE (kjøpt på Toyota). For dem som tenker på dette: Ikke tenk mer - montér!

Forskjellen er omtrent som en vanlig bil sammenliknet med en MR2 - bilen er mye stivere, har bedre respons og ligger bedre på veien. Og det beste er at den ikke blir så lav at man rasper opp sine edlere deler på vanlige veier :shock: :D

Tipper dette er en av de rimeligere og bedre perf-moddene for denne bilen. Andre erfaringer?

Bilde

#38355  av Edvin

Har montert TTE senkefjærer på min 90 MR2 SW20. Senket vel 25 mm etter hva jeg har målt, det er jo ikke all verden, men jeg synes det ser mye bedre ut. Når det gjelder kjøreegenskaper kan jeg ikke si så mye før jeg får på sommerhjulene. Dette kommer av at jeg nå kjører rundt på 65 profil, noe jeg synes får bilen til å minne om en Volvo 740. :?
Men skal lakkere bremsecaliperne mine nå en dag og da smetter jeg på sommerhjulene (215-40-R17) samtidig. :wink:

#38356  av jan-erik

Bilder :-) !!!!

Hvor mye betalte du? Var det enkelt å montere selv?

#38357  av Edvin

Fikk det for 2000,- fra Toyota Hegre, siden han som hadde bestilt ikke hentet.
Svært grei fyr han Kurt på delelageret der nede. Handler nesten utelukkende med ham jeg, selv om jeg kommer fra Molde. :D
Skal se om jeg får ordna med noen bilder.
Når det gjelder montering synes jeg ikke det var noe stort problem. Fremme klarte jeg å ta av de gamle og sette på de nye uten å skru av demperne. Mens bak måtte jeg krype til korset og plukke de av noe som medførte av jeg måtte lufte bremsene mine etterpå. (Bremsene er forøvrig ikke helt gode ennå, det lyser (!) i dashbordet mitt fra tid til annen.

#38358  av Edvin

Heh... Ser nå at beskjeden var vel rettet til 2kMK3. :oops:

#38381  av saus

har selv TTE fjær, og de er meget deilig.. samt bilen sitter på bakken slik den bør gjøre :)

pass på for høye kanter på vinteren :roll:

#38409  av 2kMK3

jan-erik skrev:Bilder :-) !!!!

Jeg kjøpte fra toyota - prisen var ca. 2600 inkl mva for kitet. Jeg har så og si aldri mekket på bil, men etter å ha fulgt en oppskrift jeg fant på nettet og brukt litt sunn fornuft, så var det egentlig veldig enkelt. Så enkelt at du bør kjøpe det og montere med en gang! Som Saus sier: Bilen sitter på bakken slik den burde gjort!

Høye brøytekanter? Min får hvile i garasjen om vinteren. Så har jeg alltid noe spesiellt å glede meg til når våren kommer - samt prosjekter om vinteren. For øvrig synes jeg ikke at den ble uoverkommelig lav. Kanskje fordi den har nesten 4wd klaring i utgangspunktet :)

Eneste, og kanskje siste aberet på kjøreegenskapene nå er å få på et bedre krengestag. Den krenger mindre med TTE-fjærene, men fremdeles litt unødvendig mye. Kanskje en front strut brace også.

Glemte å si at du må budsjettere med en 4-hjuls innstilling etter montering, dette ligger vanligvis på +-1500 kr. Den er "obligatorisk".

#40112  av 2kMK3

jan-erik skrev:Bilder :-) !!!!

Endelig bilder...
Vedlegg
Legg merke til Team Moon eksosen...
Legg merke til Team Moon eksosen...
bakfra med TM.JPG (53.5 kiB) Vist 2140 ganger
Venstre forhjul.jpg
Venstre forhjul.jpg (53.25 kiB) Vist 2140 ganger
Venstre bakhjul.jpg
Venstre bakhjul.jpg (39.17 kiB) Vist 2140 ganger
Hele fra siden.jpg
Hele fra siden.jpg (57.38 kiB) Vist 2140 ganger

#40130  av proson

Perfekt senket må jeg si! Noen som vet om Toyota skaffer senkesett til mk1?

#40182  av saus

hadde jeg bare funnet kabelen som går fra fotoapparatet til pc'en så skulle jeg lagt ut bilder snart, kanskje stikke innom elkjøp idag..

#40186  av 2kMK3

saus skrev:hadde jeg bare funnet kabelen som går fra fotoapparatet til pc'en så skulle jeg lagt ut bilder snart, kanskje stikke innom elkjøp idag..
Ja, gjør det! :) Bilder er jo alltid moro. Jeg skal ut og kjøpe kamera straks, så jeg kan spamme dere ved behov :wink: