TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AP vil gi unge menn gradert førerkort..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #402350  av FireWalk

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10023851

Skal unge menn miste retten til å kjøre med passasjerer samt forbud mot å kjøre på kveldstid frem til fylte 24 år? Hva syntes du?

Hva kan man si. Enda et idiotisk forslag i en lang rekke idiotiske forslag fra våre kjære politikere. Er ikke dette kjønnsdiskriminering i praksis? Burde vel kanskje bli forbudt for jenter å rygge og lukeparkere også da kanskje?
Og hunder KAN jo faktisk bli rabiate og gå til angrep. Så da bør det vel innføres totalforbud mot hund i hele landet?

og hva med alt som går på strøm? det kan jo føre til elektrosjokk! mange som dør av å ha fått strøm hvert år. Foreslår vi legger ned alle kraftverk og går tilbake til hulene vi kom fra. :)

Vurderer å melde meg inn i AP. Jeg har flere gode ideer på lur! :D Og hva med å foreslå sjenkestopp? Strupe utelivet! nei vent, det har de visst allerede foreslått nå ser jeg. :D

Kan forøvrig nevne at jeg er 30 år så dette får ingen konsekvenser på meg. Blir bare generelt oppgitt over våre myndigheter som gang på gang fremtrer som en barnehageonkel, der vi alle er barn som må passes på. De skal på død og liv bestemme alt vi skal og ikke skal få gjøre. Vi er da voksene mennesker med egen fri vilje til å velge hva vi vil! Om jeg vil sitte å drikke meg full på en lørdagskveld så må jeg da vel for svarte svingende få lov til det vel! Selv om Jens måtte være uenig..... det er MITT liv. MITT valg.

Ang denne saken så må jeg helt på tampen få komme med et lite inspill: Jeg tror faktisk at de aller fleste kjører langt styggere når de er alene enn når de har på passasjerer. I så måte vil det ikke forbause meg om dødstallene faktisk stiger om dette blir gjennomført..

mange "bajaser" har nok også behov for å få høre det fra en passasjer at NÅ kjører du som en idiot! Uten den "baksetesjåføren" til å sette han på plass vil han nok bare fortsette å kjøre som en idiot intil den dag han krasjer.

Dessuten er det helt feil å gre alle over en kam på denne måten. om 0,5% av alle menn under 24 år kjører idiot så er det fremdeles 99,5% som kjører fint som blir straffet for denne minoriteten sine synder. Akkurat på samme måte som at de nå vil stenge sjenkekranene kl 02 for å få bukt med voldtektene osv.

Hva med å ta tak i sakens kjerne? Holdningsendring, bedre veier, integrering. Det er jo der problemene ligger..

Typisk våre politikere å gå rundt grøten fremfor å ta tak i roten til problemet. Er det mange som dør på en veistrekning så svarer de med å senke fartsgrensen fremfor å reparere hullet i veien som fører til alle ulykkene der.
Er det voldtekter i hovedstaten? Steng sjenkekranene! Stop festen!... som om det løser noe. De som vil voldta kommer bare til å flytte aktivitetene sine til andre steder hvor det drikkes. for tro meg, det norske folk kommer ikke til å slutte å drikke og feste selv om jens stenger sjenkekranene ute.

Blir rett og slett oppgitt over alle disse forslagene...
 #402355  av Mr_Storbrua

Kunne ikke vært mer enig.. Vet jo ikke om man skal le eller grine av disse forslagene de kommer med. Om sjenkekranene stenger en time tidligere så skjer vel bare voldtektene en time tidligere da vel?
 #402361  av ArildM

Har ikke dette vært utprøvd i USA bare at det er en ordning hvor 16åringer kan få lov å kjøre bil i begrensede perioder på dagen?

Skjønner tanken med å fjerne privilegiene med å få lov å kjøre på kveldstid da tross alt ulykkesstatestikken er utrolig høy, men da må også loven gjelde for begge kjønn.

Ved å gi noe (begrenset 16års førerkort eksempelvis), kan man også ta noe. Så et kompromiss med at man kan få lov til bevege seg i trafikken tidligere med mye strengere krav vil gi unge førere en forsiktig start på den livslange lærdommen det å være sjåfør er. Med erfaring kommer også ansvarsfølelse.

Ikke for å gå mot strømmen men det er mine tanker om emnet.

Så mener jeg selvfølgelig fremdeles at unge førere bør få bedre tilbud til steder om å "rase i fra seg". Gi dem et sted å mekke på, og et sted å herje på, det er nok for de aller fleste. Mekker du bil får du også eierfølelser for bilen din, og du behandler den med mye mer respekt enn du ville ha gjort ellers. Har du kjørt bil på bane vet du også hvor idiotisk det er å kjøre like fort på vanlig vei.
 #402364  av Julebrus

Drafter skrev:Hele kommunist regjeringa kan gå å henge seg..
Gammel sak, men fortsatt sann :mrgreen:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... id=5485038

Og hvorfor har denne fisen Amerikansk skilt på bordet, han står jo mot alt som USA står for, spesielt bilene
http://www.dagbladet.no/2011/11/15/nyhe ... /19014722/

Men dem teker ikke på at unge må kjøre skrot biler, fordi dem har verdens høyeste avgifter utenom Danmark. Verdens rikeste land kan ikke levere varm mat på skolene eller lage veier, fordi vi har ikke råd :? :?

Sier som finland, Norsk er Torsk......
 #402369  av bose

Det er 25 år på tungsykkel og 20 år på alkoholvarer med mer enn 22 volumprosent.

Jeg var selv temmelig sent ute med å ta lappen, og nå som jeg sitter å tenker tilbake til mine dager som 18-åring, så tror jeg at jeg gjorde lurt i det!

Dette er et tiltaks-forslag for å forbedre sikkerheten i trafikken, noe jeg ikke syns er noen dum idè. Det fins mye idioti ute på veien i helger/kvelder! Og det med å kjørebil har da vel aldri vært noe menneskerett..? Hva med de som av helsemessige årsaker ikke kan/får lov til å kjøre bil..? Blir ikke det også da diskriminering..!?
 #402370  av Zepticon

Jeg bare sitter og ser dem grave sin egen grav:)

Som 18 åring som ikke bor i by er det sosiale livet ikke eksisterende uten bil.
 #402371  av john_e

Det føles som den virkelige friheten bare blir mindre og mindre her til lands (regler, regler og flere regler.)
Frihet har blitt et missbrukt begrep virker det som :roll:

Er ikke dette en regjering som maser om likestilling da?
Dette forslaget som AP kommer med, det er jo helt tydelig kjønnsdiskriminering.
 #402372  av hmsilset

Jeg skulle ønske jeg hadde f.eks fartssperre på 110 kmt frem til jeg var 25.. Hadde klart meg fint! Men for mye regler blir bare tull og umulig å håndheve.
 #402387  av sindrejl

bose skrev:Det er 25 år på tungsykkel og 20 år på alkoholvarer med mer enn 22 volumprosent.

Jeg var selv temmelig sent ute med å ta lappen, og nå som jeg sitter å tenker tilbake til mine dager som 18-åring, så tror jeg at jeg gjorde lurt i det!

Dette er et tiltaks-forslag for å forbedre sikkerheten i trafikken, noe jeg ikke syns er noen dum idè. Det fins mye idioti ute på veien i helger/kvelder! Og det med å kjørebil har da vel aldri vært noe menneskerett..? Hva med de som av helsemessige årsaker ikke kan/får lov til å kjøre bil..? Blir ikke det også da diskriminering..!?
Så det er helt OK at jenter skal få kjøre fra fylte 18 altså, men ikke gutter før de er 24? Har du tenkt på hvordan landet skal drives når man ikke får komme seg på jobb gjennom hele vintersesongen (ute i distriktet hvor det ikke går buss), og svært mange under 24år ikke kan jobbe kveldsskift? Det blir fine greier tenker jeg. At du ikke følte deg gammel nok når du var 18 får være din sak, men hadde ikke jeg hatt lappen før jeg ble 24år hadde jeg vært en dvask som hadde gått på sosialen, eller en flott snusfornuftig akademiker uten gangsyns for hvordan samfunnet skal drives..
For jeg hadde hvertfall ikke kommet meg på jobb! Alle er ikke studenter frem til storvoksen alder.
 #402391  av ArildM

Tror ikke noen har sagt at saken skal gjelde kun gutter. Det er totalt urimelig. Ingen har heller sagt at dette er noe som bør gjelde frem til man er 24år.

Det jeg derimot er enig i er at: "Dette er et tiltaks-forslag for å forbedre sikkerheten i trafikken, noe jeg ikke syns er noen dum idè. Det fins mye idioti ute på veien i helger/kvelder! "