TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Panser pÃ¥ Yaris 04 modell vil ikke Ã¥pnes.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #402780  av Supramk3turbo

Hei, min sambo har en 04 Yaris T-sport. Har et problem med at panseret ikke vil opp, virker som det har kjilt seg på en måte. Utløseren har løst ut, men panseret vil ikke opp. Noen som har vært borti dette før?? Eventuelt går det ann å dirke det opp på en måte??

Takk for svar :) Skulle ha fyllt spylevæske forrige uke :p he he
 #402784  av Mr_Storbrua

Er vel en mulighet for at vaieren kan være røket.. Kan jo se om du kan komme til fra under fangeren og opp til låseplata..
 #402791  av Supramk3turbo

Tror ikke det er vaier, da jeg kjente at utløseren løste ut. Nå er den nesten slapp hele veien, bortsett fra helt på slutten, da er den litt seig. Tipper det er panserlåsen som har rustet eller lignende, trenger alternativ metode for å få opp panseret, slik at jeg får smurt opp :?
 #402792  av Mr_Storbrua

Visst ikke vaier er røket, å du har fått åpnet panser skal det jo bare være å dra panseret opp.. Men prøve å få dynka panserlåsen med noe rustspray gjennom grillen..
 #402794  av Supramk3turbo

Mr_Storbrua skrev:Visst ikke vaier er røket, å du har fått åpnet panser skal det jo bare være å dra panseret opp.. Men prøve å få dynka panserlåsen med noe rustspray gjennom grillen..
Har ikke fått åpnet, det virker som vaieren har "gjort jobben sin", men låsen sitter så godt at den ikke frigjør panseret.. Prøvde å spraye crc gjennom grillen, men hjalp desverre ikke :-/
 #402795  av Noxan8

mekk deg en hjelper, prøv å presse panseret ned, samtidig som noen drar i vaieren, kan kansje hjelpe
 #402800  av Supramk3turbo

H ehe, Ja, det er også prøvd :)
 #404072  av |plumbo

den kan ikke ha løsna fra et klips ves spaken inni bilen ? har skjedd med meg før , fant ut det etter at grillen på den bilen det gjalt var i mange deler på gulvet # DOOOOW# ;)
 #404073  av Supramk3turbo

Viste seg etter litt jall å ball at det var vaieren, så jeg tok en tang å rev i vaieren, da åpnet panseret seg akkurat i det vaieren røk for alvor... he he :p Så den hang nok bare i noen tråder. Flaks :)